Aktywne Wpisy
Van-der-Ledre +59
...................................................
169 cm, wzrostu
65 kg wagi
Przyrodzenie 15 cm
Psychika, która nie istnieje
Traumy
Nadgarstek 16cm
Wzrok -2.5
Brak emocji
Osobowość INTJ T
Prawie cała polska rodzina w piachu (matka rak, ojciec wypadek samochodowy, brat samobójstwo, babcia samobójstwo, dziadek zawał, kuzynka morderstwo, ciocia rak) (okres dekady)
Genetyczna, nieuleczalna choroba serca
Drodnokościstość
Samotność
Nigdy przyjaciół, nigdy za rękę, nigdy nic
Słaba odporność
Audi sedan 2001 rocznik
Komputer 2018 rok, windows 7
Mieszkanie
169 cm, wzrostu
65 kg wagi
Przyrodzenie 15 cm
Psychika, która nie istnieje
Traumy
Nadgarstek 16cm
Wzrok -2.5
Brak emocji
Osobowość INTJ T
Prawie cała polska rodzina w piachu (matka rak, ojciec wypadek samochodowy, brat samobójstwo, babcia samobójstwo, dziadek zawał, kuzynka morderstwo, ciocia rak) (okres dekady)
Genetyczna, nieuleczalna choroba serca
Drodnokościstość
Samotność
Nigdy przyjaciół, nigdy za rękę, nigdy nic
Słaba odporność
Audi sedan 2001 rocznik
Komputer 2018 rok, windows 7
Mieszkanie
stuparevic +640
Moi drodzy, przedstawiam podsumowanie ankiety w wersji obrazkowej. Wiem, że kilkanaście osób wciąż jest w grze. Jestem na ostatniej prostej z sesją i obiecuję się zająć dokończeniem przygody, a nie chcę tego robić na odwal się, za cierpliwość i wyrozumiałość dziękuję.
TL;DR wykresy w komentarzach, smęcenie w tekście można pominąć
Zacznę od ostatniego, ale najważniejszego w całej ankiecie pytania, czyli Waszych uwag. Po odfiltrowaniu trolli 30 ankietowanych z 85 zdecydowało się podzielić swoim zdaniem. Słowa uznania są oczywiście miłe, ale to te krytyczne głosy zwróciły moją uwagę na największe, Waszym zdaniem problemy.
Problem 1: rozdzielanie graczy po niemal identycznych wątkach jest dodatkową robotą i w wielu przypadkach niepotrzebną
Komentarz: Właściwie jedynym plusem takiego podejścia były indywidualne rzuty dla każdej z grup, przez co np tylko jedna z trzech wypraw szmuglerskich Zuhantiego zakończyła się powodzeniem, niemniej zgadzam się z tym spostrzeżeniem, w drugiej przygodzie przetestuję zaproponowany w ankiecie wariant z unikalnym ekwipunkiem dla graczy i dodawaniem ścieżek dialogowych w zależności od wyboru
Problem 2: Przygoda za szybko się zakończyła mimo bezpiecznych wyborów
Komentarz: W szkielecie przygody przewidziałam karanie bohaterów za konkretne akcje: wszystkich za unikanie wątków przygody (dopuszczałam maksymalnie jeden unik), Ardamesa za tchórzostwo, Zuhantiego za pasywność, a Manhotep miał po prostu trudniejszą grę z powodu bycia nikim. Nie spotkało się to z ciepłym odbiorem, nie sama gra, a właśnie ten niedosyt. Zdecydowałam więc, żeby nie stosować kar fabularnych za "drobne" wykroczenia.
Problem 3: Waga podejmowanych decyzji znacząco się między sobą różniła - niektóre decyzje miały fatalne konsekwencje, z kolei inne były nic nieznaczące w dłuższej perspektywie
Komentarz: Normalnie powiedziałabym, że taki urok gier fabularnych, ale rzeczywiście ze względu na czas trwania gry i względnie małą ilość wyborów (dosłownie kilka), postaram się to bardziej zbalansować
Problem 4: Opuściłem jeden dzień / dołączyłem po czasie i zgubiłem się
Komentarz: Będę dodawała linki do kontynuacji wpisów w komentarzach, ale zrobię to w zbiorczym wpisie dla wszystkich ścieżek
Problem 5: Wykop utrudnia nawigację, rozważ przeniesienie się na inną stronę / na discord
Komentarz: Tu jest mi dobrze.
Problem 6: Decyzje słabo oddawały charakter postaci i nie można było wykorzystać ich pełnego potencjału (vide znajomość języków Zuhantiego)
Komentarz: Opisy postaci zostały stworzone po ustaleniu szkieletu przygody, to jest mój błąd, którego nie będę już powtarzać, żeby uniknąć takich sytuacji
Problem 7: Przedstawienie świata poprzez sztywne trzymanie się historycznych państw i miejsc niewiele wnosiło do przygody przy ich skromnym przedstawieniu. Nie wiedziałem czym się różni Hyksos od Hetytów, kim byli Nubijczycy itd.
Komentarz: Jeżeli nie ominąłeś wstępu, to znaczy że był za krótki i muszę zrobić lepszy (dłuższy?) opis świata. Pomyślę nad jakimś szablonem z danymi w pigułce i mapami dla wzrokowców.
oraz losowe pytania, na które nie miałam okazji jeszcze odpowiedzieć:
Q: [...] nie wiem czy sama to piszesz, czy tłumaczysz z jakiegoś gotowca, ale trochę ciężko się to czyta
A: Bardzo ciężko będzie mi zmienić styl pisania z dnia na dzień, piszę wszystko sama.
Q: Może elementy fantasy?
A: Dodam to pytanie po trzeciej przygodzie
Zapraszam do komentowania
Wnioski:
1. Doniosłość wyborów na przygodę muszę dopracować tak, aby nie były bardziej przewidywalne w skutkach, mniej decyzji wywracających przygodę i mniej tych mało znaczących
2. Poziom trudności zostanie jasno określony przy wyborze postaci - wybierając konkretną postać wybierać
Wniosek: W drugiej przygodzie będę testowała kilka wariantów w celu poprawienia swobody wyboru przy zachowaniu ilości graczy w jednym wątku.
Wniosek: to tylko halucynacje z niedożywienia.