Aktywne Wpisy
![programista30k](https://wykop.pl/cdn/c3397992/programista30k_GSjtx2kOhU,q60.jpg)
programista30k +268
![kimunyest95](https://wykop.pl/cdn/c3397992/kimunyest95_FosqSaFQ5a,q60.jpg)
kimunyest95 +157
Znajomi dziewczyny organizują sobie road trip przez Europę (para) i oczywiście rozowa przychodzi do mnie, pyta się czy mogą u nas pobyć kilka dni. Ja już nauczony po wizytach jej koleżanek|siostry powiedziałem, że nasze mieszkanie to nie hotel i jak wybierają się na taką eskapadę i MUSZĄ do nas przyjechać, to ich parę euro na hotel nie zbawi i możemy z nimi pochodzić po mieście czy wyskoczyć na drinka - no i
Moi drodzy, przedstawiam podsumowanie ankiety w wersji obrazkowej. Wiem, że kilkanaście osób wciąż jest w grze. Jestem na ostatniej prostej z sesją i obiecuję się zająć dokończeniem przygody, a nie chcę tego robić na odwal się, za cierpliwość i wyrozumiałość dziękuję.
TL;DR wykresy w komentarzach, smęcenie w tekście można pominąć
Zacznę od ostatniego, ale najważniejszego w całej ankiecie pytania, czyli Waszych uwag. Po odfiltrowaniu trolli 30 ankietowanych z 85 zdecydowało się podzielić swoim zdaniem. Słowa uznania są oczywiście miłe, ale to te krytyczne głosy zwróciły moją uwagę na największe, Waszym zdaniem problemy.
Problem 1: rozdzielanie graczy po niemal identycznych wątkach jest dodatkową robotą i w wielu przypadkach niepotrzebną
Komentarz: Właściwie jedynym plusem takiego podejścia były indywidualne rzuty dla każdej z grup, przez co np tylko jedna z trzech wypraw szmuglerskich Zuhantiego zakończyła się powodzeniem, niemniej zgadzam się z tym spostrzeżeniem, w drugiej przygodzie przetestuję zaproponowany w ankiecie wariant z unikalnym ekwipunkiem dla graczy i dodawaniem ścieżek dialogowych w zależności od wyboru
Problem 2: Przygoda za szybko się zakończyła mimo bezpiecznych wyborów
Komentarz: W szkielecie przygody przewidziałam karanie bohaterów za konkretne akcje: wszystkich za unikanie wątków przygody (dopuszczałam maksymalnie jeden unik), Ardamesa za tchórzostwo, Zuhantiego za pasywność, a Manhotep miał po prostu trudniejszą grę z powodu bycia nikim. Nie spotkało się to z ciepłym odbiorem, nie sama gra, a właśnie ten niedosyt. Zdecydowałam więc, żeby nie stosować kar fabularnych za "drobne" wykroczenia.
Problem 3: Waga podejmowanych decyzji znacząco się między sobą różniła - niektóre decyzje miały fatalne konsekwencje, z kolei inne były nic nieznaczące w dłuższej perspektywie
Komentarz: Normalnie powiedziałabym, że taki urok gier fabularnych, ale rzeczywiście ze względu na czas trwania gry i względnie małą ilość wyborów (dosłownie kilka), postaram się to bardziej zbalansować
Problem 4: Opuściłem jeden dzień / dołączyłem po czasie i zgubiłem się
Komentarz: Będę dodawała linki do kontynuacji wpisów w komentarzach, ale zrobię to w zbiorczym wpisie dla wszystkich ścieżek
Problem 5: Wykop utrudnia nawigację, rozważ przeniesienie się na inną stronę / na discord
Komentarz: Tu jest mi dobrze.
Problem 6: Decyzje słabo oddawały charakter postaci i nie można było wykorzystać ich pełnego potencjału (vide znajomość języków Zuhantiego)
Komentarz: Opisy postaci zostały stworzone po ustaleniu szkieletu przygody, to jest mój błąd, którego nie będę już powtarzać, żeby uniknąć takich sytuacji
Problem 7: Przedstawienie świata poprzez sztywne trzymanie się historycznych państw i miejsc niewiele wnosiło do przygody przy ich skromnym przedstawieniu. Nie wiedziałem czym się różni Hyksos od Hetytów, kim byli Nubijczycy itd.
Komentarz: Jeżeli nie ominąłeś wstępu, to znaczy że był za krótki i muszę zrobić lepszy (dłuższy?) opis świata. Pomyślę nad jakimś szablonem z danymi w pigułce i mapami dla wzrokowców.
oraz losowe pytania, na które nie miałam okazji jeszcze odpowiedzieć:
Q: [...] nie wiem czy sama to piszesz, czy tłumaczysz z jakiegoś gotowca, ale trochę ciężko się to czyta
A: Bardzo ciężko będzie mi zmienić styl pisania z dnia na dzień, piszę wszystko sama.
Q: Może elementy fantasy?
A: Dodam to pytanie po trzeciej przygodzie
Zapraszam do komentowania
źródło: comment_1iV0J94cA54HlnbCGEFWtrKLOnGwNmGM.jpg
Pobierzźródło: comment_EqiNU5TdjJKsq8spIoyrFDGWbhpFZNuB.jpg
Pobierzźródło: comment_HciDUNFlMGlcsIjVoE94oPDDdiwY1u5m.jpg
PobierzWnioski:
1. Doniosłość wyborów na przygodę muszę dopracować tak, aby nie były bardziej przewidywalne w skutkach, mniej decyzji wywracających przygodę i mniej tych mało znaczących
2. Poziom trudności zostanie jasno określony przy wyborze postaci - wybierając konkretną postać wybierać
źródło: comment_TUnGou0GE9qHLRnaPz1oUZdx4zvz47vT.jpg
PobierzWniosek: W drugiej przygodzie będę testowała kilka wariantów w celu poprawienia swobody wyboru przy zachowaniu ilości graczy w jednym wątku.
źródło: comment_Wt29lgwbD6rYcET2uWvKShB5z9rLPKJ4.jpg
PobierzWniosek: to tylko halucynacje z niedożywienia.
źródło: comment_rIK6oFHbFveg9V0tpMn8aEf1OYrfb22D.jpg
Pobierzźródło: comment_lzD8DOlcBATWm7zUdx95Wf8JX81BnkMn.jpg
Pobierzźródło: comment_P0YrIQE2DVIhTdJgGTcGJT6l95CIHhMU.jpg
Pobierzźródło: comment_8w5qU6roLUKbZ2jxFyaI62XQXkJ1RoK2.jpg
Pobierz