Wpis z mikrobloga

#lacunafabularnie

Moi drodzy, przedstawiam podsumowanie ankiety w wersji obrazkowej. Wiem, że kilkanaście osób wciąż jest w grze. Jestem na ostatniej prostej z sesją i obiecuję się zająć dokończeniem przygody, a nie chcę tego robić na odwal się, za cierpliwość i wyrozumiałość dziękuję.

TL;DR wykresy w komentarzach, smęcenie w tekście można pominąć

Zacznę od ostatniego, ale najważniejszego w całej ankiecie pytania, czyli Waszych uwag. Po odfiltrowaniu trolli 30 ankietowanych z 85 zdecydowało się podzielić swoim zdaniem. Słowa uznania są oczywiście miłe, ale to te krytyczne głosy zwróciły moją uwagę na największe, Waszym zdaniem problemy.
Problem 1: rozdzielanie graczy po niemal identycznych wątkach jest dodatkową robotą i w wielu przypadkach niepotrzebną

Komentarz: Właściwie jedynym plusem takiego podejścia były indywidualne rzuty dla każdej z grup, przez co np tylko jedna z trzech wypraw szmuglerskich Zuhantiego zakończyła się powodzeniem, niemniej zgadzam się z tym spostrzeżeniem, w drugiej przygodzie przetestuję zaproponowany w ankiecie wariant z unikalnym ekwipunkiem dla graczy i dodawaniem ścieżek dialogowych w zależności od wyboru

Problem 2: Przygoda za szybko się zakończyła mimo bezpiecznych wyborów

Komentarz: W szkielecie przygody przewidziałam karanie bohaterów za konkretne akcje: wszystkich za unikanie wątków przygody (dopuszczałam maksymalnie jeden unik), Ardamesa za tchórzostwo, Zuhantiego za pasywność, a Manhotep miał po prostu trudniejszą grę z powodu bycia nikim. Nie spotkało się to z ciepłym odbiorem, nie sama gra, a właśnie ten niedosyt. Zdecydowałam więc, żeby nie stosować kar fabularnych za "drobne" wykroczenia.

Problem 3: Waga podejmowanych decyzji znacząco się między sobą różniła - niektóre decyzje miały fatalne konsekwencje, z kolei inne były nic nieznaczące w dłuższej perspektywie

Komentarz: Normalnie powiedziałabym, że taki urok gier fabularnych, ale rzeczywiście ze względu na czas trwania gry i względnie małą ilość wyborów (dosłownie kilka), postaram się to bardziej zbalansować

Problem 4: Opuściłem jeden dzień / dołączyłem po czasie i zgubiłem się

Komentarz: Będę dodawała linki do kontynuacji wpisów w komentarzach, ale zrobię to w zbiorczym wpisie dla wszystkich ścieżek

Problem 5: Wykop utrudnia nawigację, rozważ przeniesienie się na inną stronę / na discord

Komentarz: Tu jest mi dobrze.

Problem 6: Decyzje słabo oddawały charakter postaci i nie można było wykorzystać ich pełnego potencjału (vide znajomość języków Zuhantiego)

Komentarz: Opisy postaci zostały stworzone po ustaleniu szkieletu przygody, to jest mój błąd, którego nie będę już powtarzać, żeby uniknąć takich sytuacji

Problem 7: Przedstawienie świata poprzez sztywne trzymanie się historycznych państw i miejsc niewiele wnosiło do przygody przy ich skromnym przedstawieniu. Nie wiedziałem czym się różni Hyksos od Hetytów, kim byli Nubijczycy itd.

Komentarz: Jeżeli nie ominąłeś wstępu, to znaczy że był za krótki i muszę zrobić lepszy (dłuższy?) opis świata. Pomyślę nad jakimś szablonem z danymi w pigułce i mapami dla wzrokowców.

oraz losowe pytania, na które nie miałam okazji jeszcze odpowiedzieć:

Q: [...] nie wiem czy sama to piszesz, czy tłumaczysz z jakiegoś gotowca, ale trochę ciężko się to czyta
A: Bardzo ciężko będzie mi zmienić styl pisania z dnia na dzień, piszę wszystko sama.

Q: Może elementy fantasy?
A: Dodam to pytanie po trzeciej przygodzie

Zapraszam do komentowania
lacuna - #lacunafabularnie

Moi drodzy, przedstawiam podsumowanie ankiety w wersji ...

źródło: comment_1iV0J94cA54HlnbCGEFWtrKLOnGwNmGM.jpg

Pobierz
  • 14
Zdecydowana większość z Was dobrze oceniła przedstawienie postaci i świata, odrobinę gorzej wygląda ocena unikalności wyborów i wpływu decyzji na świat. Poczucie humoru nie jest drażniące, a poziom trudności ma najwięcej neutralnych ocen

Wnioski:
1. Doniosłość wyborów na przygodę muszę dopracować tak, aby nie były bardziej przewidywalne w skutkach, mniej decyzji wywracających przygodę i mniej tych mało znaczących
2. Poziom trudności zostanie jasno określony przy wyborze postaci - wybierając konkretną postać wybierać
lacuna - Zdecydowana większość z Was dobrze oceniła przedstawienie postaci i świata, ...

źródło: comment_TUnGou0GE9qHLRnaPz1oUZdx4zvz47vT.jpg

Pobierz
Tutaj nie trzeba nic opisywać, najważniejszym czynnikiem jest dla was swoboda w przygodzie oraz ilość podejmowanych decyzji. Będzie to ciężkie przy dużej ilości graczy i chęci ograniczaniu wątków, ale

Wniosek: W drugiej przygodzie będę testowała kilka wariantów w celu poprawienia swobody wyboru przy zachowaniu ilości graczy w jednym wątku.
lacuna - Tutaj nie trzeba nic opisywać, najważniejszym czynnikiem jest dla was swobod...

źródło: comment_Wt29lgwbD6rYcET2uWvKShB5z9rLPKJ4.jpg

Pobierz