Wpis z mikrobloga

¡Hola! Jestem początkująca w #hiszpanski , chodzę niby na jakiś kursik, ale uczę się głównie na własną rękę.
Utknęłam na używaniu gustar/encantar. O ile wiedziałam, kiedy wstawiać gusta czy gustan, to przy dodawaniu "A mí", "A tí" itp., na początku zdania, to zaczęło mi się mieszać ( ͡° ʖ̯ ͡°) Sporo wyjaśnił mi ten wpis: http://toledohiszpanski.blogspot.co.uk/2014/12/czasownik-gustar.html?m=1

ale szukam teraz jakichś ćwiczeń, by utrwalić użycie tej konstrukcji. Coś byście polecili? Jeśli tak, to proszę o linki - im więcej zdań do poćwiczenia, tym lepiej!
  • 17
@0987poiu
@mike78 Tak, najlepiej jechać od razu do Hiszpanii i nauczyć się języka immersję, po co komu poznawać gramatykę () Zadałam konkretne pytanie, bo gramatyka nie jest "na czuja", tylko rządzi się własnymi prawami. Jak poznam zasady i przećwiczę, to będę mogła potem je dobrze zastosować w praktyce, a nie robić błędy mówiąc/pisząc "na czuja".
@0987poiu Nie jestem dzieckiem, nie mam dwóch lat na to, żeby tylko słuchać, a później dopiero zacząć mówić. Nie mam też na tyle słownictwa (jeszcze), by tworzyć bardziej rozbudowane zdania (przy takiej próbie kończy się na machaniu rękami/gestykulacją lub przejściem na angielski)
@0987poiu Szukałam, trafiałam na ćwiczenia (choćby np na ProfedeEle), ale jest tego za mało.
Dziękuję za porady, poszukam później jeszcze sama.
bo gramatyka nie jest "na czuja"

@Ag90: To w takim razie, powiedz mi, tak od ręki, bez pytania Miodka i gugla, dlaczego mówisz cztery PSY, ale mówisz pięć PSÓW? Zastanawiałaś się nad tym kiedyś? Nie? Nie! I dobrze - bo po cholerę się nad tym zastanawiać? Trzeba po prostu mówić tak jak wszyscy mówią! A tego cię książka do gramatyki nie nauczy. CO najwyżej ci to wytłumaczy, ale to będzie dla