Aktywne Wpisy

KwiatGromu +81
czy istnieje brzydszy budynek niż filharmonia w #szczecin? to jest dosłownie chamski blaszak jebnięty w ładnej okolicy xd i takie g---o jeszcze jakieś nagrody architektoniczne dostało xddd
źródło: temp_file2096387309742815735
Pobierz
Mefedronka +72
🛒 Otworzyłam sklep internetowy. Takie dodatkowe zajęcie.
🇭🇺 Byłam na Węgrzech i aktywnie spędziłam tam czas.
🫣 Jestem bardziej śmielsza np. zaczęłam nagrywać swój głos na tiktoka.
💸 Udało mi się przejść na 3/4 etatu, ale z tą samą pensją.
👟 Nauczyłam się, że trzeba robić minimum 8000 kroków dziennie.
🍄 Zrobiłam pierwszy raz sos z kurkami
🇭🇺 Byłam na Węgrzech i aktywnie spędziłam tam czas.
🫣 Jestem bardziej śmielsza np. zaczęłam nagrywać swój głos na tiktoka.
💸 Udało mi się przejść na 3/4 etatu, ale z tą samą pensją.
👟 Nauczyłam się, że trzeba robić minimum 8000 kroków dziennie.
🍄 Zrobiłam pierwszy raz sos z kurkami





Na stronie klik przygotowałem formularze dla newslettera, formularza kontaktowego i formularza zamówienia woocommere.
Dostosowanie strony www opartej o WordPress do RODO nie jest takie straszne jak się może komuś wydawać, więc co trzeba zrobić?
1. Pliki cookies.
Musimy poinformować użytkownika o plikach cookies, z których korzysta nasza strona oraz do jakich celów ich używamy.
Nie ma konieczności używania wtyczki z popupem informującym o cookies, preferencje dotyczące plików cookies użytkownik końcowy może zmienić w swojej przeglądarce(musimy go o tym poinformowac w polityce prywatności), ale jeżeli chcemy z takiej skorzystać to polecam:
https://wordpress.org/plugins/gdpr-cookie-compliance/
lub
https://pl.wordpress.org/plugins/cookie-law-info/
Obie wtyczki pozwalają na akceptacje plików cookies, lub na rezygnację z zapisywania plików cookies.
Przykład działania wtyczki:
klik
Darmowy generator Polityki cookies:
http://jakwylaczyccookies.pl/generator-polityki-cookie/
Przykładowo jeżeli korzystamy z google analytics zamieśćmy informację według poniższego wzoru:
Google Analytics, celu użycia: Usługi analityczne – mierzenie ruchu na stronie
Facebook Ireland Limited, cel użycia: Kampanie reklamowe (w tym remarketing) oraz mierzenie ich skuteczności.
2. Formularz kontaktowy
Aby nasz formularz kontaktowy był zgodny z rodo musimy zamieścić checkboxa lub informacje z linkiem do regulaminu lub polityki prywatności.
Większość dostępnych wtyczek do formularza kontaktowego posiada możliwość dodania checkobxa z wymaganą zgodą, oczywiście checbox nie jest konieczny wystarczy informacja z linkiem do polityki prywatności.
3. Formularz zamówienia woocommerce.
Jeżeli chodzi o zgodność woocommerce z rodo to najnowsza wersja jest przystosowana do nowych przepisów, ustawienia dotyczące treści checkboxów znajdziecie w zakładce personalizacja.
Póki co zgody są po angielsku ale lada chwila powinno być dostępne tłumaczenie na język polski.
4. Newsletter.
Możemy podobnie jak w przypadku formularza skorzystać z checkboxa, ale nie jest to konieczne w przypadku gdy korzystamy np. z mailchimpa zgodę na wysyłkę newslettera możemy umieścić w mailu potwierdzającym zapis do newslettera.
Przykładowa zgoda:
Chcę otrzymywać informacje o promocjach, kuponach rabatowych i inne treści marketingoweo NAZWA FIRMY I ADRES lub Osoba odpowiedzialny, gdy prowadzimy bloga i nie mamy firmy zapoznałem się z regulaminem/polityką prywatności (tu link)
Więcej o RODO Woocommerce:
https://www.wpdesk.pl/blog/woocommerce-rodo/
5. Polityka prywatności.
Nie jest wymagana ale to idealne miejsce do poinformowania odwiedzających stronę na temat:
W jaki sposób i jakie dane są zbierane od użytkowników,
Kto jest administratorem danych osobowych,
Zakres przetwarzania danych osobowych, a w szczególności ich udostępniania innym podmiotom (np. w celach marketingowych),
Procedury związane z ochroną i bezpieczeństwem danych osobowych,
Forma kontaktu właściciela serwisu z użytkownikami,
Prawo do wglądu i dokonywania zmian w udostępnionych danych osobowych,
Przykładowe polityki prywatności które są aktualne i teoretycznie powinny być dostosowane do RODO:
https://www.artefakt.pl/polityka-prywatnosci
https://zgody.infor.pl/polityka-prywatnosci.html
Sądzę że w ciągu godziny na podstawie powyższych stworzycie swoją własną zgodną z RODO politykę prywatności.
Źródła:
https://przewodnikporodo.pl/article/komentarze-eksperckie/pozyskiwanie-zgod/formularz-kontaktowy-na-stronie-www/
https://www.artefakt.pl/blog/seo/formularz-kontaktowy-rodo
https://www.tomaszpalak.pl/
https://blog.lh.pl/jak-dostosowac-wordpressa-do-rodo/
https://www.prakreacja.pl/
@kawiarnianypl: Witamy w RODO.
@kawiarnianypl: Widzieć nie, ale jeżeli reklamy bazują na danych o nim to je twoja strona przetwarza - "no ale przeciez to Google robi nie ja? - jeżeli zgadzasz się na obecność reklam to zgadzasz się też na przetwarzanie danych użytkownika na twojej stronie, jesteś za te dane pośrednio odpowiedzialny.
http://www.rp.pl/Firma/305219958-RODO-a-narzedzia-Google-obowiazki-dla-administratorow-i-wlascicieli-stron-internetowych.html
@blogers: Jestem pewny, że nie. Gdyby tak było, to właściwie by się nic nie zmieniło. Użytkownik musi wyrazić zgodę i dopiero potem można serwować.
bd.popweb.pl - nie wyskakuje mi nic do wyrażenia
https://github.com/google/fonts/issues/1495
https://www.bild.de/
https://www.berliner-zeitung.de/
https://www.welt.de/
A w Polsce jak w lesie.
źródło: comment_zU517Kba8X9YcaiOQBxelVTZru1UY0wX.jpg
PobierzPodaj adres stron na priv to Ci podpowiem dokladnie;)
Podam taki przykład:
- właściciel sklepu online instaluje na swojej stronie kod do remarketing od fb lub google
-uzytkownik wchodzi na taką stronę i zgadza się
@blogers:
Tu nie do końca się zgodzę. Zgoda na wysyłkę powinna być pod newsletterem. Nawet powiedziałbym więcej - nie powinna to być zgoda na ''newsletter''. Całość może nazywać się "newsletterem" jednak pod nim powinny być odpowiednie ODDZIELNE zgody na każdy typ wiadomości, np. marketingowe / handlowe /