Wpis z mikrobloga

olejem rockshox 5WT lub innym?


@stamart: Tak, olej smarujący ma minimalny wpływ na działanie całości, ma tylko smarować. Każdy dedykowany do "amorów" będzie dobry. Specyfikacja oleju jest dużo ważniejsza w tłumiku bo to ma wpływ na faktyczną pracę, jest bardziej czułe na pogodę, spienianie i.t.d.
Jako smaru stałego używam Rock Roll Slick Grease. Działa ok ale ma wadę, jest ciemnoszary. Nawet nowy wygląda jak po 100000 kilometrów w błocie co powoduje
@stamart: Co masz. Jak masz dwa to RS o ile pamiętam zaleca "wyższy" numerek do dolnych goleni (chyba 15), ale jak @PanJakubek zauważył te oznaczenia są traktowane przez producentów olei bardzo luźno więc i tak jak użyjesz zaminnika to nie trafisz w idealny. I nie ma takiej potrzeby, to ma tylko smarować, poza tym nie ma wpływu na pracę.
@dran2: no nie tak do końca. Zbyt rzadki olej może być przepuszczany przez uszczelki olejowe i nie zapewnić odpowiedniego smarowania na ślizgach także jak już to lepiej celować w gęstszy, ale też bez przesady.
@stamart:

Oczywiście można stosować zamienniki, jednak nie należy się kierować klasą oleju SAE (np. 5W), ponieważ 5W jednego producenta to u innego 7W lub 2.5W. Olej należy (wstępnie) dobierać wg. lepkości zapisywanej w w postaci cSt przy 40 stopniach Celciusza i cSt przy 100 stopniach Celciusza (cSt@40C / cSt@100C).
@stamart: W tym amorze olej jest tylko do smarowania wnętrza, @dran2 napisał Ci wszystko na ten temat.

Wszystko możesz wlać, nawet silnikowy, wszystko w zakresie 0 do 20W zadziała tak samo.

Co innego w przypadku amortyzatorów z tłumieniem olejowym tam liczba W ma znaczenie.

Gx
Co innego w przypadku amortyzatorów z tłumieniem olejowym tam liczba W ma znaczenie.


@Gixaar: @stamart: Doprecyzujmy, praktycznie każdy widelec na rynku ma dziś tłumienie olejowe, ale jest to niezależny układ odseparowany od oleju smarującego. Właściwości oleju w tłumiku mają znaczenie, smarującego nie mają.