Wpis z mikrobloga

Jakiej mieszanki paliwowej użyć do piły spalinowej Stihl MS 261 jestem totalnie zielony w tych sprawach, pożyczyłem piłę a nie chcę jej popsuć. Trochę głupio się pytać tak podstawowe sprawy ;) W instrukcji jest w stosunku 1:50 i należy stosować wyłącznie benzynę markową o liczbie oktanowej minimum 90 ROZ – zaołowionej lub bezołowiowej - WTF? Gdzie taką benzynę się kupuje, nie wystarczy 98 z Orlenu i dolać oleju? #majsterkowanie #pila #pilaspalinowa #stihl
art212 - Jakiej mieszanki paliwowej użyć do piły spalinowej Stihl MS 261 jestem total...

źródło: comment_P3Cgi9yOiYQVgmKzq04ALUMQfxljbk3H.jpg

Pobierz
  • 22
  • Odpowiedz
@art212: Pamiętaj, że nie zwykły olej tylko 2T taki zielony. Na stacji kupujesz normalną benzynę i robisz mieszankę 1:50. Lepiej dać więcej oleju niż za mało. Drugi olej wlewasz osobno do smarowania łańcucha - prowadnica i łańcuch nie mogą być suche. Co jakiś czas kontroluj napięcie łańcucha na prowadnicy i dokręć w razie potrzeby naciąg.
  • Odpowiedz
Są takie oleje na stacjach paliwowych?

Jaki kupić olej do smarowania łańcucha? Są takie na stacjach paliwowych?


@art212: Oleje kupuję bezpośrednio w serwisie Stihla, na stacjach nie szukałem. Olej do paliwa markowy Stihl, do łańcucha zwykły, biodegradowalny do łańcuchów.
  • Odpowiedz
@art212: Nie wiem czy na stacjach, ale na butelce jest wprost napisane, że to olej do łańcuchów - zapytasz to ci powiedzą czy mają.

PS. W kwestii BHP, nigdy przenigdy nie pracuj czubkiem piły i nigdy nie tnij od siebie (tak jakby czubkiem z dołu do góry) - wtedy jest niebezpieczeństwo, że piła ci "odbije". Na postoju jak odkładasz piłę włączoną włączaj hamulec bezpieczeństwa - rączkę od siebie. A i nie
  • Odpowiedz
@art212: w castoramie czy leroy dostaniesz i olej 2T i do łańcucha, ja to widziałem nawet przypadki gdzie z braku laku łańcuch na kujawskim jechał, tylko szybciej go ubywa bo rzadki.
  • Odpowiedz