Wpis z mikrobloga

#programowanie #staz #staze #it #gdansk #trojmiasto
Dobra mirki, jestem zdesperowany... Jestem programistą w dość dużym korpo w Gdańsku. Szukam osoby na staż która zajęłaby się automatyzacją testów aplikacji desktopowej pod linuxem. Po stażu możliwe jest zatrudnienie (chociaż nie jest to gwarantowane).
Używamy do testowania Squish'a, a testy pisane są w JavaScripcie. Staże u nas są płatne około 3k brutto (dokładnie nie powiem bo sam nie wiem i mnie to lotto jak się to mówi). Umowa zlecenie. Minimalny okres stażu to 2 miesiące - zaznaczam MINIMUM.
Po wieeelu rozmowach ze studentami kończącymi już studia informatyczne jestem bardzo rozczarowany poziomem podstawowej wiedzy. Wstawię Wam wybrane pytania na które jeszcze NIKT nie odpowiedział poprawnie:
"Co to jest API i do czego służy"
"Czym jest breakpoint"
"Mając podane funkcje (z opisami), napisz program który robi XYZ - może być pseudokod"
Dodatkowo sprawdzam angielski - z powodu prostego - cała dokumentacja jest in English.
Jeśli ktoś potrafi odpowiedzieć na powyższe bez googlania i zna angielski - zapraszam do wysłania CV lub kontaktu na priv.
Ja cannot into HR, ale jak widzę co dostajemy z "targów pracy" to mnie trzęsie i piszę tutaj.
Nie oczekuję cudów, wiem że ludzie bez doświadczenia nie wszystko wiedzą, ale jak napisałeś/aś chociaż raz coś samodzielnie, to na bank się nadasz. Osoba byłaby pod moją opieką przez cały staż i gwarantuję że nie zostawiam takiej osoby samej sobie.
  • 21
  • Odpowiedz
@ykuleczka: Wiem ile płacą testerom. Chodzi o staż dla studentów (albo na końcówce). API do testowania napisałem w większości sam i wiem że użycie tego nie wymaga nadzwyczajnych umiejętności. Chodzi o przeniesienie testów wykonywanych ręcznie na gotowy automat. Nie wyjeżdżajcie mi tu z kasą bo nie o to chodzi w tym poście. Mogę się założyć że jest sporo osób które chcą into IT, mają podstawową wiedzę, ale na tzw Juniora
  • Odpowiedz