Wpis z mikrobloga

@OzaweNakashi: Do cywilnego moim zdaniem nie, tutaj ją sugerowałem, bo przy dachowaniu starym gratem może być sprawą życia i śmierci. Z tego co wiem 99% klatek wymaga redukcji ilości miejsc z 4/5 do 2 (bo przy tylnej kanapie idą rury), dodatkowo policja/diagnosta mogą robić problemy. Mi w starym seryjnym aucie do poprawienia sztywności budy wystarcza kilka rozpórek (ale pilnuje problemów z korozją i wiem, że auto nie było spawane z kilku).
@OzaweNakashi: Fizyki nie przeskoczysz, SUV, czy większe/cięższe auto klasy premium zawsze lepiej zniesie kolizje niż auto mniejsze/lżejsze.

Oprócz klatki i rozpórek, sposobem na zwiększenie sztywności już posiadanego auta jest obspawanie karoserii - jest to zmiana nie wpływająca na wygląd, i istotnie wzmacniająca konstrukcję - ale kosztowna, i przyczyniająca się do korozji. Dodatkowo należy pamiętać, że nie zawsze sztywniejsze auto podniesie bezpieczeństwo - jeśli samochód bardziej się odkształca przy dzwonie czołowym to