Wpis z mikrobloga

to jeszcze raz ja w sprawie #iphone #apple #orange
iPhone 7 padła pamięć NAND.
Telefon ma lekko ponad rok, a gwarancja Apple ma tylko rok więc tu nic nie podziałam.
Zaproponowaliście żebym poszedł do Orange i zwrócił telefon na zasadach rękojmi. Byłem tam dzisiaj i nie chcieli przyjąć, bo "gwarancja Apple ma tylko rok", a "rękojmia takich rzeczy nie obejmuje". Nie obejmuje, czy iść do innego punktu i oczekiwać jakiejś oficjalnej odpowiedzi na papierku? A jeżeli nie obejmuje, to niby co obejmuje?

  • 18
  • Odpowiedz
@Dijuna Rękojmia to odpowiedzialność sprzedawcy za wady ukryte, które nie były możliwe do odkrycia przy zakupie. Telefon działał ponad rok, nie może być mowy o uznaniu rękojmi. Mogli by przyjąć, ale potem pewnie wystawili by rachunek za ekspertyzę i przedstawili by wycenę naprawy, na twój koszt.
  • Odpowiedz
a "rękojmia takich rzeczy nie obejmuje"


@Dijuna: idź do tego samego punktu i poproś o pisemne uzasadnienie z podpisem kierownika placówki dlaczego nie chcą przyjąć towaru na rękojmi. Jak nie dadzą to do rzecznika praw konsumenta, on ich naprostuje

#!$%@? ich to obchodzi że gwarancja apple ma rok, rękojmia ma 2 lata i przez #!$%@? 2 lata muszą realizować jej postanowienia. W ramach rękojmi wchodzi wszystko, od samoistnie pękającej obudowy
  • Odpowiedz
@Dijuna Źródło UOKiK "W przypadku zauważenia wady w późniejszym terminie, czyli między 12. a 24. miesiącem od wydania towaru, to konsument powinien wykazać, że wada towaru istniała w momencie zakupu – np. jest wynikiem zastosowania materiałów niskiej jakości, nieprawidłowej produkcji czy też niepoprawnej instrukcji obsługi lub konserwacji. Na poparcie swoich twierdzeń może (ale nie musi) skorzystać z pomocy specjalistów, w tym z opinii i analiz niezależnych". Wybronią się z rekojmi.
  • Odpowiedz
@czikapu: Jeżeli pamięć NAND pada po roku od zakupu to znaczy że była wadliwa od początku, bo to nie ma prawa paść tak szybko
Dla mnie sprawa do wygrania, tyle że z bawieniem się w zewnętrzne ekspertyzy jeżeli orange będzie uparte.

Reklamowałem ostatnio SSD na amazonie, po półtora roku działania zrobił kaput. Nic nie musiałem udowadniać, przyjeli i bez łaski oddali natychmiastowo hajs

Ja korzystam z rękojmi regularnie (kilkanaście zwrotów w ciągu roku) i reklamowałem z pół roku temu rzecz której zostało 2 dni do końca rękojmi. Pech chciał że #!$%@?ły się mikroprzełączniki w myszce, rzecz tania za 10-20zł, ale nie chciało mi się #!$%@?ć, no i wolałem kupić sobie nową myszkę za 300zł. Przyjeli bez
  • Odpowiedz
@rdy:

Pech chciał że #!$%@?ły się mikroprzełączniki w myszce.

No coś takiego jest bardzo łatwo naprawić i nie będzie to kosztowne dla sklepu.

Jeżeli pamięć NAND pada po roku od zakupu to znaczy że była wadliwa od początku

Dziwne, że tylko Apple w telefonach ma problemy z tymi pamięciami.
  • Odpowiedz
@rdy: czytasz co Ty piszesz? Kierownik salonu przyjmie sprzęt na rękojmię, nie może tego odmówić, ale on nie jest od decydowania od tego czy telefon będzie naprawiony /wymieniony / bądź czy będzie zwrot pieniędzy za urządzenie. Od tego jest serwis i oni zdecydują co i jak i kierownik salonu mając ekspertyzę odpowiedniego serwisu będzie na podstawie tego udzielał odpowiedzi.
@Dijuna: życzę powodzenia, ale nie wiem w jaki sposób
  • Odpowiedz
Kierownik salonu przyjmie sprzęt na rękojmię, nie może tego odmówić,


@petrydz: A jednak odmówił

ale on nie jest od decydowania od tego czy telefon będzie naprawiony /wymieniony / bądź czy będzie zwrot pieniędzy za
  • Odpowiedz
@rdy: dlatego o tym pisze, ekspertyza serwisu i będzie wszystko jasne. Jak będzie negatywnie rozpatrzona to wtedy działania dodatkowe na własną rękę.
Sprzęt przyjąć muszą, konsument wybiera jakie ma roszczenia. Tyle.
  • Odpowiedz
@OrangeEkspert: w innym, bo ten gdzie kupiłem telefon został zamknięty kilka miesięcy temu. Ale mam w mieście jeszcze trzeci punkt... nie wiem czy problemem może być to, że kupiłem telefon na firmę? Bo pytali o to.
  • Odpowiedz
@Dijuna: Hey, ja mam podobnie. Mam tableta Lenovo Tab2 kupionego 21.05.2016. Niestety port ladowania nie dziala, przez co tableta nie da sie naładować. Tablet był kupowany przez sklep internetowy orange.pl i odebrany w salonie w Kole. Niestety jak poszedlem z tym do salonu i chciałem zgłosić reklamację z tytułu rękojmi to odmówiono mi przyjecia tego tableta w salonie orange. Gosc powiedział, że on nie będzie brał odpowiedzialności za sprzęt. Więc
  • Odpowiedz
@rdy: miras a czy w amazonie.de funkcjonuje cos takiego jak rekojmia?

bardziej chodzi o telefon i nie wiem czy oddawac na gwarancje czy na rekojmie
  • Odpowiedz