Wpis z mikrobloga

wytłumacz mi proszę sensowność identycznego ograniczenia prędkości dla dziadka jadącego fiatem 125p i człowieka w średnim wieku i sportowym aucie


@Kormas: Dla pieszego nie ma większego znaczenia, czy jebnie w niego emeryt w maluchu z prędkością 80 km/h, czy człowiek w średnim wieku w sportowym aucie z prędkoscią 80 km/h. A nawet maluszek mniejsze uczyni spustoszenia w organizmie jego, więc w sumie dziadek powinien mieć dopuszczalną większą prędkość.
@PatologiiZew: co jak co ale prędkość dostosowana do pojazdów powinna być... no nie ma sensownego wytłumaczenia takiego samego ograniczenia prędkości dla osoby w najnowszych autach ze specjalnymi ceramicznymi hamulcami, które praktycznie zatrzymują się w miejscu i starych gratów, które potrzebuję ogromu długości...
Jakiś czas temu jak widziałem jak koleś zatrzymał się na światłach lecąc może ze 150km/h w RS6 to mnie zaszokowało, że to w ogóle możliwe było xD i nie
@Kormas: Zarówno wokół dziadka w 125p i człowieka w sportowym aucie będą ci sami kierowcy wyjeżdżający z podporządkowanej za zakrętem, inne dziadki niemrawo używające pasa rozbiegowego na autostradzie, ludzie co chcą skręcić w lewo 100 metrów od wjazdu na miejską, trzypasmową aleję i muszą przeciąć wszystkie pasy, będą ci sami piesi i rowerzyści.
@bartez_94: Ciekawe jakby typ z ceramicznymi hamulcami zachowałby się gdyby znalazł się w słynnej sytuacji z sądowego
@marc1027 czas reakcji, sama reakcja i konsekwencje działań w obu przypadkach są diametralnie różne. Droga hamowania jest diametralnie różna, podejmowane są inne decyzje. Dlaczego stary pierdziel w jakimś gracie i wytrenowany kierowca w nowoczesnym aucie mają jechać z taką samą prędkością, skoro to ten drugi zatrzyma się na dużo krótszym odcinku i może wykonać dużo gwałtowniejsze manewry bez utraty kontroli nad samochodem?
@Kormas: Dlatego że to ciągle jest "może". Mamy ryzykować to że ten kierowca zareaguje szybciej bo jest wytrenowany? a jak ma zły dzień albo jest rozkojarzony pracą to mamy liczyć na to że będzie czujny cały czas? Poza tym jak to sobie wyobrażasz? Każdy model samochodu ma mieć przypisane swoje prędkości? Może na przeglądzie je określać? Chociaż pewnie w chorym świecie Bekowicza nie będzie przeglądów bo czemu ktoś miałby nam mówić
zwracam tylko uwagę na idiotyzm ograniczeń prędkości. Cały czas równanie w dół. W szkole, w pracy, w państwie i na drodze.


@Kormas: Każda osoba prowadząca cywilny pojazd powinna mieć takie same prawa. Wyjątkiem są pojazdy uprzywilejowane. Bekowicz proponuje kupowanie sobie nowych uprawnień. Ani lepszy samochód nie oznacza że ktoś będzie lepiej jeździł ani czas posiadania prawa jazdy nie określa umiejętności.
Zgadzam się z tym że są miejsca gdzie te ograniczenia są
@PatologiiZew nie, Berkowicz pisze o tym samym co ja - idiotyzmie ograniczeń prędkości. Prędkość powinno dostosowywać się do danej sytuacji, nie znaku. Są miejsca, gdzie na 50 można spokojnie jechać 2 razy szybciej, są takie z 80 gdzie strach przekraczać 50. Jako kierowca, każdy ponosi odpowiedzialność za swoje decyzje, również za tę dotyczącą prędkości - znając warunki, swoje umiejętności i możliwości auta.