Wpis z mikrobloga

W nawiązaniu do tego wpisu wrzucam jeszcze pełne przejście pcgamerowego dema #phoenixpoint, w którym wyjaśnione jest sporo mechanik i różnic względem #xcom od firaxis.

Dla tych, którzy nie mają czasu/nie chcą oglądać opisze moim zdaniem najciekawsze, bo tamten wpis i wideo wydawały mi się nieco mylące i krzywdzące dla tej gry:

- System ruchu początkowo wygląda 1:1 jak ten z nowożytnych xcomów, gdzie mamy 2 akcje na turę, w rzeczywistości ruch postaci jest całkowicie swobodny, oparty na staroszkolnych punktach ruchu. Niebieska/żółta strefa jest tak naprawdę symboliczna i mówi nam tylko, od którego momentu nie będzie możliwe użycie przedmiotu/strzał.
- Żołnierze mają 3 przedmioty podręczne, pomiędzy którymi można swobodnie przełączać bez utraty punktów ruchu, twórcy planują dodać również plecak, jednak wyjęcie przedmiotów z plecaka nie będzie już darmową czynnością.
- Użycie poszczególnych przedmiotów wymaga innej liczby punktów ruchu, możemy ruszyć się dużo dalej i użyć apteczki niż ruszyć się i strzelić z działka.
- Umiejętności specjalne nie są oparte o cooldowny, a o punkty "siły woli", które można zdobyć np. poprzez zabijanie wrogów.
- W grze jest friendly-fire, jeśli nieumiejętnie ustawimy żołnierzy będą mogli ostrzelać kolegę z drużyny.
- Twórcy planują dodać swobodne celowanie jak w starych xcomach, czyli można ostrzelać konkretne pole bez konieczności bycia w linii wzroku z przeciwnikiem.
- Osłony to faktyczne przeszkody terenowe, a nie tylko debuffy do celności wroga.
KK44 - W nawiązaniu do tego wpisu wrzucam jeszcze pełne przejście pcgamerowego dema #...
  • 3
@KK44: Widziałem później ten filmik. Jest jeszcze jeden, który wrzucę poniżej.

I fakt, te nieco nowsze robią trochę lepsze wrażenie, bo dają odrobinę nadziei... ale w sumie niewiele to tak naprawdę zmienia. Gra nadal wygląda jak XCOM 3 wprost od Firaxis. Te mniejsze lub większe różnice w mechanice giną pod płaszczem całkowicie zerżniętej z tamtych gier stylistyki i rozwiązań. Na obiecanki twórców też trzeba patrzeć z dystansem, bo zwykle kończy się
daedaluspl - @KK44: Widziałem później ten filmik. Jest jeszcze jeden, który wrzucę po...
@daedalus_pl: No z interfejsem i grafiką zgadzam się jak najbardziej, ale pewnie mieli do wyboru zrobić własną stylistykę, albo upodobać sobie fanów gier firaxis i trochę więcej zarobić z tego tytułu. Mi to specjalnie nie przeszkadza (ale akurat ja jestem niewrażliwy na warstwę wizualną gier, bo ciągle gram w jakieś kupy z przedpotopową grafiką xD), a jak zgarną trochę grosza z tego projektu to może kiedyś zrobią bardziej dopracowany sequel. ¯\_(ツ)_/¯
a jak zgarną trochę grosza z tego projektu to może kiedyś zrobią bardziej dopracowany sequel.


@KK44: Zgarnęli na "dzień dobry" prawie 800 tys. dolców z kampanii crowdfundingowej, więc na brak kasy nie powinni narzekać. ;)