Wpis z mikrobloga

Mirki czy może ktoś wie dlaczego kapie mi woda z rury kominowej od pieca. Zbiera się w miejscu oznaczonym na zdjęciu i kapie powoli. Wycieka ze środka na łączeniu. Jeśli dobrze rozumiem jest to rura od komina gdzie uchodzą spaliny z pieca gazowego. Skad może być tam woda skoro to komin? #budownictwo #ogrzewanie #ogrzewaniegazowe
siteman - Mirki czy może ktoś wie dlaczego kapie mi woda z rury kominowej od pieca. Z...

źródło: comment_zufnNxQr75HECWk9WxFDYaFveI8xaJeR.jpg

Pobierz
  • 20
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

@C_MR u mnie wygląda inaczej stąd to pytanie. Moje rury były dedykowane dla modelu pieca który kupiłem są białe z zewnątrz i kwasiak w środku. Tak jak mówisz rura do spalin jest w środku, są uszczelki więc nie powinno kapać. Nie znam się na instalacjach gazowych ale na logikę jeżeli ta część rury jest poziomo bez żadnego spadu to woda stoi i w końcu przecieka.
  • Odpowiedz
@PawMad to jest kocioł kondensacyjny, od pieca do końca komina nie ma żadnych dziur. Powietrze zasysane jest z dworu. Z komina wychodzi rurka która podpina się do kanalizacji. To co pokazujesz jest przy zwykłych piecach z otwartą komorą spalania.
  • Odpowiedz
@siteman: @C_MR: Na piecach gazowych się nie znam, ale tak na logikę to będzie tak:
Spaliny idą z pieca tą srebrna rurą, wpadają w komin. Komin jest nie wygrzany, więc się skraplają. Jest ich dość dużo, więc zaczynają skapywać w dół, do srebrnej rury, dlatego cieknie... Dwie uwagi - po pierwsze, jeżeli woda cieknie = jest nieszczelność = ktoś dał d--y przy montażu, i skoro woda może się
  • Odpowiedz
@Stragan: @siteman: Widzisz panie a jednak cegła. Tak patrze i jak to gaz to pewnie wupłaszczowa i wtedy musi miec caly wklad. Sory ja z kominków i przy kominkach nie ma wymogu wkładów na całej długości komina.