Wpis z mikrobloga

Ale to kwestia przepisów? No bo umówmy się, w dzisiejszym świecie na trasie Dubaj - Londyn czy Dubaj - Paryż, taki samolot zdałby egzamin. Im nie zależy na kasie a na czasie :) Ale z drugiej strony pewnie samo zaprojektowanie takiego samolotu nigdy nie zwróciłoby się, gdyby w użyciu było nie wiem... kilkanaście sztuk :) Sam sobie chyba odpowiedziałem na to pytanie :)

Tak czy siak, gdybym był właścicielem The Emirates czy
  • Odpowiedz
@Bartekkdd: Fakt, chociaż bardziej imho się do tego przyczyniła ówczesna sytuacja na rynku lotniczym, bo w sumie rzecz biorąc przyczyna katastrofy nie leżała stricte w samolocie, tylko w kawałku osłony silnika która leżała na pasie. Szkoda ze tak wyszło w każdym razie :D
  • Odpowiedz
@Bartekkdd: Ze względu na normy hałasu nie wolno latać z prędkościami naddźwiękowymi nad lądami. Concorde przekraczał prędkość dźwięku nad oceanem. Na trasie do Dubaju masz dużo lądów.

Dawne potrzeby częstych spotkań zostały zredukowane przez rozwinięcie się telekonferencji (skype np.)
  • Odpowiedz
@Armo11: Ależ to gówno było głośne i niewydajne...

bym kilka takich starych Concordów odpicował i wrzucił w stały rozkład


@Bartekkdd: I tak by nie latał, bo obecne przepisy zabraniałyby mu się poruszać w przestrzeni powietrznej poniżej określinej przepisami wysokości ze względu na hałas jaki ten samolot generował.
  • Odpowiedz
@Bartekkdd: ale wołaj jak mi odpowiadasz ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Nawet w tamtych czasach zdawał egzamin
Odpal sobie wiki, tam wszystko jest napisane, nawet dokument powinieneś znaleźć na yt
  • Odpowiedz
@Bartekkdd: @pendzoncy_jez: To pierwszy i jedyny samolot pasażerski który potrafi przekroczyć barierę dźwięku. Wycofano te samoloty głównie ze względów bezpieczeństwa ponieważ nawet po jednym locie powstawały spore zniszczenia szczególnie na skrzydłach (ponoć gigantyczne rysy). Tak duża konstrukcja ponaddźwiękowa nie jest optymalna w utrzymaniu oraz serwisie dzięki czemu projekt został kompletnie porzucony.
  • Odpowiedz
w dzisiejszym świecie na trasie Dubaj - Londyn czy Dubaj - Paryż, taki samolot zdałby egzamin.


@Bartekkdd: Ni ch*ja kolego. Samoloty prędkość naddzwiękową mogą rozwijać tylko nad terenami bezludnymi / nad oceanem ze względu na ogromny hałas jaki słychać na ziemi. Czy widzisz gdzieś takie tereny pomiędzy Paryżem a Dubajem?
  • Odpowiedz
@Bartekkdd: informacja z pierwszej ręki concorde nie lata bo powstał internet, teraz żeby spotkać się z ludźmi zza oceanu nie rezerwujesz lotu concordem żeby być w nyc za 5 godzin tylko odpalasz skype czy inną aplikacje. żadne normy ani katastrofa nie są główną przyczyną
  • Odpowiedz