Wpis z mikrobloga

#groundhandling

Mija prawie rok od ciekawej "podmianki". PH-OYI czyli B767 należący do holenderskiego Tui odmówił posłuszeństwa, naprawa przeciągała sie a 270 pasażerów zaczynało się nieźle denerwować ( ͡° ͜ʖ ͡°) Decyzja operacyjnych była sprawna i zaskakująca.
Zadzwonił telefon :

- słuchaj airfield_ops a dyszel do Dreamlinera macie?

Dyszel mamy, gorzej z ciągnikiem który będzie w stanie na owym dyszlu wypchnąć załadowanego i zalanego pod kurek 787 ( ͡° ͜ʖ ͡°). Na szczęście koledzy z drugiej firmy przyszli z pomocą i wspólnymi siłami obyło się bez większych problemów.

Samolot przyleciał z Amsterdamu - był przygotowany do dalszej drogi. Obsługa z naszej strony ograniczona była do koordynacji, odprawy pasażerów i załadunku kontenerów AKE na konkretne, zaplanowane przez Load Control pozycje. Tu właśnie pojawił się problem, niektóre z blokad i zamków nie pasowały do zaplanowanych kontenerów - najzwyczajniej w świecie, blokady były zbyt daleko od krawędzi przez co ładunek poruszał się choć nie powinien.

Poprosiłem o pomoc mechanika, który przeważnie jest na pokładzie w przypadku lotów do miejsc, gdzie Tui nie ma swojego zaplecza technicznego. Pan zabrał laptopa i ruszył zobaczyć o co w ogóle mi chodzi. Kiedy starsi bagażowi zobaczyli dowiedzieli się że owy pan to mechanik dało się słyszeć "kurła ale jak to mechanik! Laptopem będzie samolot naprawiał?".

No i naprawił ( ͡° ͜ʖ ͡°) zamki zmieniały swoje pozycje w zależności od rodzaju kontenerów, poprzedni lot Drimek wykonać musiał na innych, niż te, które próbowaliśmy umocować. Była to druga wizyta 787 w Katowicach, także mamy się za usprawiedliwionych.

Finalnie z kilkugodzinnym opóźnieniem, po szybkim odladzaniu PH-TFK udał się do Punta Cany.

#samoloty #lotnictwo #pracbaza
airfieldops - #groundhandling 

Mija prawie rok od ciekawej "podmianki". PH-OYI czy...

źródło: comment_SjYMXVpaxKYfOZ51hOUPX7292QFPIzHn.jpg

Pobierz
  • 17
@wolodia: podczepia sie do przedniej goleni. Z reguły „clip” wyglada tak samo, czyli po prostu jest taka rurka poprzeczna na goleni z przodu i do niej sie podłącza dyszel. Tylko ze rożne samoloty maja ta rurkę rożnej grubości, to i dyszle musza być inne. No i oczywiście generalizuje, bo samoloty takie jak Fokker czy CRJ maja „haczykowe” clipy np. Generalnie najbardziej opłacalnym typem Pushbacka (tego pojazdu do wypychania) jest LiftOn -
@marcinsa12: Dzięki za wyjaśnienie! To jest jakiś powód dla którego używa się czegokolwiek innego niż LiftOn?

bo samoloty takie jak Fokker czy CRJ maja „haczykowe” clipy


I z czystej ciekawości - pojawia się w Katowicach jeszcze jakiś Fokker? 70/100? Nie wiedziałem, że jeszcze jakaś linia w Europie nimi operuje.
@wolodia: bo liftony czy raczej poprawnie „towbarless” pushe sa duzo droższe, bardziej skomplikowane w obsłudze i bardziej awaryjne (więcej elementów może ulec uszkodzeniu). Fokerry do lata tego roku operowały jeszcze w KLM, ale chyba miesiąc czy dwa temu, odpisali ostatniego z użytku. Czy w KTW cokolwiek takiego lata - nie mam pojęcia, nigdy nie byłem.###edit ... zeszłego roku oczywiście xDD
@wolodia: w Katowicach Fokkera nie ma i nie było. Ostatni jakiego pamiętam to marzec 2015 - jakiś czarter na Fokkerze Swissa. Do niedawna w Krakowie można je było spotkać, ale KLM już je zastąpił EMB a Austrian czasem chyba jeszcze fokerra wyśle.
@marcinsa12: dalej LHR?