Wpis z mikrobloga

#nintendoswitch #nintendo

Jeśli chcecie pograć on-line w takie gry jak Splatoon 2 czy Mario Kart na Switch-a to ważne jest żebyście mieli NAT type A lub B, w konsoli można to sprawdzić w ustawieniach połączenia internetowego. Niestety na różnych forach jest dużo błędnych wskazówek, np. odblokowanie portów na routerze czy DMZ na IP przydzielone do konsoli.

Trochę mi zajęło zanim odkryłem w czym rzecz, dlatego chciałem się z Wami podzielić, może się komuś przyda.
Po prostu konieczne jest publiczne IP, nie potrzeba nic konfigurować po stronie routera.

U mojego dostawcy internetu publiczne IP jest dodatkowo płatne, po zmianie NAT type zmienił się z D na B i wszystko pięknie działa :)

Link do artykułu z Reddit gdzie koleś wyjaśnia typy NAT i o co w tym chodzi:

https://www.reddit.com/r/splatoon/comments/6rtgmg/nat_types_and_connection_problems_explained/
  • 7
@PennyroyalTea: Tam jest cała litania a w skrócie to NAT A dostaniesz jak Switch dostanie publiczne IP, NAT B jak switch jest za routerem, który ma publiczne IP i wlaczone UPNP. Dalej masz to samo ale z routerem bez UPNP (konsola nie moze definiowac losowych portow do przekierowania). Dalej masz sytuacje, ze Switch jest za Routerem ktory ma jakis wewnetrzny IP z sieci dostawcy. Wtedy jest totalna lipa bo masz 2
@ventillo: dokładnie, dobre podsumowanie. Generalnie więksi dostawcy internetu typu UPC/Vectra czy Neostrada oferują publiczne IP i nie ma problemu. Natomiast jeśli jakaś lokalny mały dostawca daje prywatne IP to jest kłopot. Kod błędu (NAT D), który się pojawia w konsoli przy próbie wejścia do on-line to: 2618-0516 i ciężko w Google znaleźć przyczynę. Nawet samo Nintendo zaleca jakieś otwieranie portów itp. W każdym razie rozwiązanie jest proste :)
@Paniol: spróbuj może udostępnić wifi przez telefon, Switch powinien wykryć to jako Nat B, tak przynajmniej działa jak mam numer w T-Mobile. Nie wiem jak dużo pakietu pobiera, ale gra działała całkiem stabilnie.