Wpis z mikrobloga

Panowie pytanko mam jakie zdanie macie o E46 330i jak to jeździ,spala czy na prawdę te silniki nie trzymają mocy/biorą olej itd.Obecnie jezdze e45 2.0 valvetronic ale mam duże problemy z tym silnikiem a swap mi się nie opłaci.Doradzcie co zrobic.Wesołych Świąt życzę
#bmw
  • 6
@Marcin018d1: Ja mogę się wypowiedzieć o M54 jako silniku i gdybym miał drugi raz go kupować to bym chyba wolał 2.5d. Bezawaryjne są ale ten cały #!$%@? z nietrzymaniem mocy, wpieprzaniem oleju to szkoda gadać. Jakoś po 2000r te diesle dużo lepsze są niż benzyny.
@Marcin018d1: generalnie m54b30 nie jest taki zły. Jesli ktoś dbał i wymieniał olej co 10k to powinno wszystko grać. Posiadam m54b25 i trzyma moc, a oleju nie ubywa wogole. Chociaż w moim przypadku przebieg 130k moze byc argumentem czemu wszystko jest ok.
W kwestii diesli nie bede sie wypowiadał, gdyż nie posiadałem żadnego.
@Marcin018d1 mam ten silnik z ori przebiegiem 270k teraz, mocy mnóstwo, kultura pracy świetna, cichy do 4k, potem rasowy dźwięk rzedowej szóstki. Oleju zaczyna brać po 150kkm i winne są pierścienie zgarniajace.
Moja je 400ml/1000km i jest to jedyny mankament tego silnika.
231KM i 300Nm od 3500obr, świetny do E46.
Najważniejsze kupić niemeczony egzemplarz.
Silnik musi być suchy i równo chodzić, bez odgłosów Vanosow.
Polecam pod warunkiem, że będzie to zadbany egzemplarz.
Dzięki za odpowiedzi. Czyli co mi polecacie wybrać? Diesla raczej bym nie chciał a jak już to tylko 3.0D wybrałbym.A może coś polecicie z innej marki też jestem otwarty jednak sercem za BMW i rwd <3.
@Marcin018d1: ja mam 330i E46 mpakiet w LPG. Zjada trochę oleju ale szczerze to jeden z najlepszych silników jakie miałem. Zwinny i świetnie jeżdżacy nawet od 2000 rpm. Nieco inny niż M54B25 który mam w 525i - ten drugi jest niestety trochę słabszy.

Jak zrobisz remont to nie bedzie brał oleju i szczerze moje wszysktie auta będe chciał by były z tymi silnikami - są świetne, proste i dobre.

Diesel jak