Wpis z mikrobloga

75 osob i ciagle przybywa na przystanku Conrada w strone opolskiej i nowej huty. Jedna z dwoch glownych tras osi polnoc-poludnie.
Za taka komunikacje place :/
#krakow #mpkkrakow #mpk #smog
Przyjechal 172 w kierunku centrum, wyglada tak. Nagroda za to ze dzisiaj zostawilem samochod pod blokiem i przedluylem w poprzednimm tygodniu bilet polroczny.

Ps. Po pracy skoczylem do castoramy i ludzi wcale nie wiecej przechodzi przez przejscie od strony galerii niz zwykle.
cytrus0 - 75 osob i ciagle przybywa na przystanku Conrada w strone opolskiej i nowej ...

źródło: comment_NJd86WIFywmKdc7gi7R1htfzHFlSsvYa.jpg

Pobierz
  • 16
@cytrus0: oczywiście chodzi o kierunek wschód-zachód.
Co za ludzie pracują w planistyce mpk ze te szybka trasę przez wielkie osiedla, obiekty handlowe i biurowce, autobusy (dwie linie) przemierzają średnio co 10 min) i to jeszcze jedna z nich nie zatrzymuje się w centrum (572).
Dojezdzam juz ta trasa 1.5 roku i samochód jest szybszy średnio 3 razy na niej mierząc od drzwi do drzwi. I nic się przez te 1.5 roku
@Andczej: dziękuję - zdenerwowanie już któryś raz mnie przerosło i przepraszam MPK któremu się oberwało - chodzi o ZIKiT i ich planistów. Zobaczymy co przyniesie styczeń. Ale Ja sobie wyobrażam że gdyby tam autobus jechał co dwie minuty bardzo duży procent pasażerów przesiadła by się do tych autobusów. Czekanie na autobus nierzadko przekracza czas podróży. Dodając że do obu przystanków mam dość daleko to czas przejazdu to ok 20-30% czasu dotarcia
Ale Ja sobie wyobrażam że gdyby tam autobus jechał co dwie minuty bardzo duży procent pasażerów


@cytrus0: ale z ciebie #janusztransportu. Po pierwsze: trzeba mieć tyle autobusów. Po drugie: kierowców. Po trzecie: utrzymać to wszystko, to są ogromne pieniądze. Po czwarte: to nie jest jedyna trasa w Krakowie, gdzie mogłoby autobusów być więcej. Po piąte: jeśli sądzisz, że zwiększenie liczby autobusów zmniejszy liczbę samochodów, to naprawdę jesteś naiwny.

@Djkudlaty:
@Fenrirr:
Zakładam że jak więcej ludzi jeździ to więcej komunikacja zarabia jeśli to ma zdrowo funkcjonować:
1. taki autobus którego zdjęcie zrobiłem myślę ze spokojnie na siebie zarobi:
zarabiają malutkie busiki które dowożą ludzi do miast powiatowych 10x dalej niż moja trasa a cena to tylko 3x więcej pieniędzy za bilet jednorazowy /busy też mają miesięczne/. Więc taki wielki autobus wypełniony ludźmi powinien spokojnie na siebie na tej linii zarobić, zwłaszcza
to ludzie byli już na tyle zniecierpliwieni i zmarznięci że na pewno by nie wybrzydzali ze autobus nie z 2015 tylko z 2010 czy 2005 roku.


@cytrus0: wymiana autobusów jest dlatego, że taniej utrzymywać flote nowych autobusów które kupujesz z dofinansowaniem, mniej palą, są mniej awaryjne i mają długie gwarancje więc przewoźnik przez długi okres nie musi do nich dopłacać, przywołane scanie czy many palą więcej dodatkowo koszt serwisu i pozyskiwanie
@cytrus0: wiesz co się stanie jak wrzucisz częściej autobusy? Wjadą do centrum, przyblokują centrum i siebie, i jak wyjadą to całym stadem. Ergo nic się nie zmieni, bo zanim te autobusy wjeżdżają do centrum albo w rejon gdzie ludziów jest dużo to zdążają już sie przyblokować.

Głupie 173 albo 144 jak jedzie to na Bonarce/Matecznym ma już spóźnienie i przyjazd na czas graniczy z cudem (a jak przyjedzie, to znaczy, że
Podobnie z tramwajami. #!$%@? nie wiem co za debil to planował, ale ostatnio zauważyłem, że więcej tramwajów zjeżdża na Zajezdnie Podgórze.


@rzuf22: międzyszczyty nie mają innego miejsca żeby 'przeczekać' te kilka godzin, puste zajezdnie są zajęte przykładowo szczytówki 24 stoją na Prokocimiu
@Andczej: ale nie wszystkie muszą jechać chyba przez Koronę/Mateczne, do Zajezdni Podgórze o ile kojarzę można też dojechać od drugiej strony (jadąc m in przez ICE).

To doprowadza do sytuacji, że szybciej jest przejść na nogach trase Smolki-Mateczne idąc sobie na lajcie, bo i tak tramwaj czeka jakieś 10 minut przed Matecznym...