Aktywne Wpisy
dawidm999 +5
źródło: IMG_20250803_175026
Pobierz
PatrickBateman +10
Pamiętacie tzw. oranżady „na miejscu”?
Ostatnio, będąc w osiedlowym Społem, zauważyłem skrzynkę buskowianek i od razu przypomniałem sobie o tym rarytasie.
W czasach technikum — a były to lata mniej więcej 2010–2014 — razem z kumplem w długiej przerwie chodziliśmy codziennie do sklepu obok szkoły i kupowaliśmy po butelce z kapslem. W pewnym momencie staliśmy się stałymi klientami: gdy tylko przekraczaliśmy próg, pani kasjerka bez słowa wyciągała spod lady dwie butelki ze skrzynki, my
Ostatnio, będąc w osiedlowym Społem, zauważyłem skrzynkę buskowianek i od razu przypomniałem sobie o tym rarytasie.
W czasach technikum — a były to lata mniej więcej 2010–2014 — razem z kumplem w długiej przerwie chodziliśmy codziennie do sklepu obok szkoły i kupowaliśmy po butelce z kapslem. W pewnym momencie staliśmy się stałymi klientami: gdy tylko przekraczaliśmy próg, pani kasjerka bez słowa wyciągała spod lady dwie butelki ze skrzynki, my
źródło: 1526841466_6pibyx_600
Pobierz




Jakiś czas temu dogrzebaliśmy się do zaimplementowanej w rF-ie opcji automatycznego regulowania przez grę limitów toru.
ISI (pierwotny twórca gry) pomyślało o wszystkim i przewidziało możliwość płynnego dostosowania track limit na każdym torze. Obecny deweloper (Studio 397) zapytany o instrukcje objaśniającą kilka istotnych linijek kodu nie bardzo chciał się podzielić wiedzą, lub też sam takowej do końca nie posiadał (choć na turnieju #wfg ten system działał poprawnie).
Jeden z naszych adminów postanowił jednak metodą błędów i prób pogmerać gdzie potrzeba i wczoraj na serwery DTM został wgrany tor z eksperymentalnymi specjalnie przygotowanymi regułami anti - cut - track, który został pomyślnie przetestowany na próbnym wyścigu full race na torze Zandvoort.
System Anti-cut wbudowany w rFactor działa w ten sposób, że podczas wyścigu:
a) nadaje 2 ostrzeżenia i w przypadku 3 ostrzeżenia nadaje karę S&G 10 s.
b) w przypadku rażącego naruszenia track limit i zyskania dużej przewagi - od razu nadaje karę S&G 10 s.
Podczas treningu (na sesji "practice") są nadawane tylko ostrzeżenia "warnings" i anulowany jest czas przejazdu w przypadku ścięcia.
Parametry systemu zostały dobierane tak aby uniknąć sytuacji nadania kary w przypadku spina lub przypadkowego ścięciu toru w poślizgu (tak, gra potrafi też to rozpoznać).
Wszystko jest jeszcze we wstępnej fazie testów, ale wszystko wskazuje na to, że jeśli uda nam się doprecyzować wszystkie ustawienia (limit toru, ilość ostrzeżeń, wymiar kary, itp.), będziemy dysponowali automatycznym systemem sprawdzania wyjazdów, a administracja zaoszczędzi masę cennego czasu.
Okazuje się, że rF2 posiada jeszcze wiele ukrytych (nieobjaśnionych) funkcji o których nie wie do końca nawet sam dev. XD
#irgworld #simracing #rfactor2
źródło: comment_2c49s3fVTeOiLeZ3RXVzXJm6AX7brTpt.jpg
Pobierz@IRG-WORLD: no już już nie rozpędzajcie się tak, najpierw czas przejść na DX11, oby to było jeszcze w tym roku :3
Komentarz usunięty przez moderatora