Wpis z mikrobloga

Wizualizacja przepływu powietrza wokół przedniej goleni podwozia Boeinga 777
https://www.wykop.pl/link/4020235/wizualizacja-przeplywu-powietrza-wokol-przedniego-podwozia-boeinga-777/

Symulacja superkomputera NASA pomaga zrozumieć zmiany w przepływie powietrza, przyczyniające się do zwiększenia hałasu płatowca.
#lotnictwo #samoloty #aircraftboners #dziwniesatysfakcjonujace #komputery #gif #technologia #mikroreklama
Mesk - Wizualizacja przepływu powietrza wokół przedniej goleni podwozia Boeinga 777
...

źródło: comment_aw5OvwKAWsfYeiTpXeIvUUG8dvg2ItgV.jpg

Pobierz
  • 8
  • Odpowiedz
@Memory0: Nie to XFlow ( ͡º ͜ʖ͡º) Ansys jeszcze nie ma tej technologii.

Ansys wykorzystuje fizyczne modele turbulencji do zamodelowania co się dzieje w płynie, a XFlow modeluje płyn jako miliony małych punkcików oddziałujących między sobą. W ten sposób dokładność odwzorowania turbulencji zwiększa się poprzez zwiększenie ilości punktów modelujących płyn ʕʔ więcej informacji szukaj pod Lattice Boltzmann Method
  • Odpowiedz
@Memory0
Opowiem tyle co słyszałem, bo nie jestem ani expertem w mechanice płynów ani też nie używałem LBM osobiście (XFlow używają moi koledzy z firmy). Porównując do innych solverów opartych na rozwiązywaniu równań N-S, metoda jest o wiele bardziej wydajna do rozwiązywania problemów czasowych (czyli praktycznie wszystkich problemów dynamicznych). O wiele łatwiej też, modelować interakcje pomiędzy ciałem stałym i płynem. Dodając do tego fakt, że nie traci się czasu na generowanie siatki
  • Odpowiedz