Wpis z mikrobloga

Żeby tradycji stało się zadość, wrzucam DD, ale wielkie podziękowania dla @Aydyn ,że pierwszy wrzucił info o DD :)

HOI4 Dev Diary - Decisive Action

- Decyzje
Twórcy informują, że będą dostępne dwa rodzaje decyzji: permanentne oraz czasowe. Te pierwsze będą trwać od momentu kliknięcie a drugie przez określony czas. Zasadniczo decyzje kosztują jakąś pulę political power, ale niektóre będą też "kosztować" np doświadczenie armii.

Decyzje zostały wprowadzone też dlatego aby oddać graczom większą kontrolę nad państwem. Mianowicie teraz jeżeli chcemy zmienić ideologię danego kraju to inwestujemy w odpowiedniego jegomościa i liczymy na RNG, natomiast patch/dlc zmienia podejście, bo będziemy mogli (po wybraniu odp. doradcę) szybciej wprowadzać zmiany itd. Ponadto w obliczu rozpętania wojny domowej, decyzje pomogą nam "zwerbować" większą ilość generałów na naszą stronę.

Kolejną zmianą związaną z decyzjami jest zmiana sytemu zasobów. Teraz jest on sztywny tzn, że zasoby są na stałe przypisane do prowincji, po patchu będziemy mogli decyzją rozpocząć wydobycie jakiegoś złoża na innym terenie. Jako przykład podali decyzje o rozpoczęciu wydobycia przez włochów ropy w afryce.

- Misje
Misje to tak naprawdę decyzje z tą różnicą, że żeby je aktywować trzeba spełnić wymagania, są ograniczone czasowo a jak ich nie zrobimy to będzie kara. Misje będą wpływały na decyzje. Jako przykład podali misję niemiecką Case Anton - czyli próba przejęcia okrętów Vichy przez Rzeszę. W rzeczywistości francuzi zatopili flotę w Tulonie, ale w grze będziemy mogli spróbować przejąć część floty. Aktywowanie tej misji spowoduje pojawienie się decyzji w Vichy - zatopienie floty a także pojawi się decyzja u Anglików - zażądaj floty od vichy. Misja zostanie zaliczona jak w 7 dni zajmiemy francję vichy.

- Kryzysy
A co tu pisać :) Jak będziemy mieli małą stabilność, to będzie kryzys, który będziemy musieli hmm naprawić :)

- Projekty specjalne
Wnioskuje, że decyzje dadzą nam parę fabryk cywilnych w ramach tych projektów. Szczerze? nie zrozumiałem co autor miał na myśli xD

- System antyspamowy
będziemi mogli wyłączać powiadomienia jakich nie chcemy otrzymywać :)

Na zakończenie tego DD. Niestety częśc tych nowinek będzie w patchu a reszta w DLC :( W przyszłym tygodniu pokażą jakieś nowe drzewko narodowe.

===================================================
No i standard, zmiany w poprzednich DD:

- będzie można przypisać skrzydła lotnicze do armii

nie będzie to działać dla grup armii tylko dla poszczególnych armii. Skrzydła będą automatycznie podążać za armią :)

- będzie możliwość zrzutów zaopatrzenia przez samoloty

odcieli ci dywizje? żaden problem! zrób zrzut zaopatrzenia :)

- możliwość wyborów celów dla bombardowania
chcemy niszczyc fabryki wojskowe? żaden problem. A może jednak bunkry? ustawmy cel na bunkry :)

- Zmiany w zakładce produkcji.

Zacznijmy od tego, że będzie można minimalizować wyglą przez kliknięcie poszczególne linie. Nie będziemy widzieć ani obrazków, ani slotów na fabryki tylko samą nazwę, ilość fabryk i surowców.

Kolejną zmianą w tej zakładce jest możliwość przeciągania linii produkcyjnych. Teraz trzeba szukać ptaszka w górę lub w dół aby przenieść linię wyżej/niżej. Od patcha można zrobić to trzymając przycisk myszy i przesuwając to co chcemy w górę lub w dół.

A na koniec zostawiłem imo najlepszą zmianą w tej kwestii. Uwaga... mamy 15 slotów na fabryki co nie? ilości slotów nie ruszyli ale dodali dwa przyciski obok nich - 10x i 5x. O co chodzi? Ano zamiast 15 slotów możemy zająć 3 sloty po 5 fabryk albo jeden slot gdzie będzie 10 fabryk a na drugim będzie 5 fabryk :P Reszta slotów będzie wolna. Tak, jedna linia będzie mogła posiadać aż 150 przypisanych fabryk :) - 15 slotów po 10 fabryk każdy :)

- Możliwość zdobycia wyposażenia wroga po bitwie

Tylko dla posiadaczy DLC. Stracone wyposażenie w pewnym procencie będzie zasilało wyposażenie wroga. I nie chodzi tylko o broń czy artylerie ale także o czołgi, więc może dojść do czegoś takiego że niektóre dywizje pancerne niemieckei będą miały t34 na stanie.

- Usuwanie niepotrzebnego sprzętu.
Również dla posiadaczy DLC. Opisywać chyba nie trzeba :)

- Możliwość wysyłania zdobycznego wyposażenia w Lend Lease
minus jest taki, że wysyłać nie nasz sprzęt nie dostaniemy xp.

- zmiany w drzewku Niemieckim
zmian jest dużo. więcej info dostępne po kliknięciu w linka.

- Grupowanie jednostek

będzie można grupować jendostki jak w pozostalych rtsach :) Nie tylko całe dywizje, ale poszczególne jednostki, skrzydła itd.

- Konsolidacja dywizji

to ma być w DLC.

- pingowanie na minimapie

- będziemy mogli usuwać państwa z frakcji

- Łańcuch dowodzenia (patch)

Będziemy mogli podpiąć generałów pod Marszałka (z tego co się orientuje max 6 można), przerobią przez to planowanie, gdyż będzie mogli wydać jednej wspólny rozkaz dla całej grupy armii albo dla każdej armii inny. Z informacji wynika, że możliwy będzie mix, czyli nakazujemy Grupie Armii X ogólny plan ataku, Armii A jakiś atak po czym A zaczną wykonywać ogólny plan dla X

- Przerobione skille dowódców (patch)

Usunięte zostaną poziomy dowódców, ale każdy generał czy marszałek dostaną dodatkowe statystyki: atak, obrona, planowanie, logistyka + oczywiście bonusy, które sa teraz.

- Usunięcie jedności narodowej

Usuniętą jedność narodową zastąpią stabilizacją i poparciem dla wojny. Stabilizacja ma odzwierciedlać nastrój do rządu, im wyższa tym większe bonusy do przemysłu, siły politycznej itd. Ponadto wysoki poziom stabilizacji utrudnia przewroty.

Poparcie dla wojny daje bonusy do szybszej mobilizacji i walk na terenie kraju. Podbijać ją można eventami i uwaga... zestrzeliwaniem wrogich bombowców :) Tłumaczą to tym, że mieszkańcy widzą, że się starasz itd :)

- Nazwy dywizji

Dosyć subtelna zmiana, ale wg twórców wiele osób o nią pytało. Będziemy mogli wybierać oprócz szablony dywizji jej nazwy, czyli np wybierając dywizje piechoty możemy ją nazwać jeszcze Volksgrenadiere albo grenadiere albo infaterie itd. Co istotne komputer ma pamiętać numerek dywizji! Przykład. Zrobilismy 36. Dywizję Piechoty, potem zamieniliśmy ją na inny szablon, powiedzmy na motorisierte-infaterie, potem na grenadiere-division. Teraz ta dywizja będzie miała ciągle tę samą nazwę, ale dzięki patchowi/dlc nazwa będzie dynamiczna, czyli 36. Infanterie-Division --> 36. Motorisierte-Division --> 36. Grenadiere-Division.

nazwy mają być historyczne oraz w pełni edytowalne :)

- Rozdzielenie badań nad rafineriami na dwie grupy.

Jedna linie daje więcej ropy, druga gumy. Będziemy mogli albo skupić się na jednej produkcji albo na dwóch :)

- Każdy poziom infrastruktury daje +10% do wydobycia zasobów w danej prowincji

Ponadto zniszczona infrastruktura zmniejsza wydobycie, dzięki czemu naloty będą miały większy sens

- Nerf wydobycia surowców dla Malaya, Singapuru i Francji

nerf spowodowany 10% bonusem za każdy poziom infrastruktury.

- Buff produkcji opon w Brazylii
#hoi4
  • 6
@Pituch: Projekty specjalne będą KOSZTOWAĆ np. pare fabryk. Jako przykład podali rozebranie Linii Maginota przez Rzeszę. System antyspamowy polega na tym, że eventy "gazetowe" nie będą wyskakiwać samoistnie na ekranie, tylko będą schowane w decyzjach.
Tak czy inaczej: HYPE XD
@Pituch:
Czyli dopiero po ponad roku od premiery Paradox wydaje do tej ubogiej gry jakiś porządny update, które dodaje funkcje będące w poprzednich częściach już w bazowej grze? xD
Bo te wcześniejsze dodatki z national focusami to ciężko uznać za DLC - takich drzewek jest od cholery na warsztacie Steam, niekiedy lepiej zrobione od tych oficjalnych (z tego co widziałem na gameplayach to focusy z Kaiserreichu 4 są na lata, podczas
@velles: Podstawka jest tak słaba, że głowa mała. Bez masowego wsparcia modderów ta gra byłaby martwa. Od premiery czekam aż dodadzą powstania narodowe, kryzysy oraz wojny o niepodległość naszych marionetek, ale jak widać to jeszcze trzeba będzie poczekać kolejny rok albo dwa. (°°
@polskicichowski: luzik :)

@Aydyn: Dzięki za wyjaśnienie, bo wczoraj mój mózg już nie pracował po całodniowym szkoleniu ze zmian w PIT/CIT i VAT xD

@velles: Te DLC to parodia była. Teraz wypuszczą DLC warte swojej ceny. Oczywiście, jeśli te wszystkie zmiany będą wprowadzone.

Czwórka jest prostsza, ja nie wiem czy paradox nie zrobił tego specjalnie. Jeśli tak to źle zrobili politykę. Owszem mogli wypuścić podstawkę jako ubogą wersję aby