Wpis z mikrobloga

Jestem zielony w #programowanie , ale mam chęć to zmienić (raczej hobbystycznie, z czasem z myślą przebranżowienia). Potrzebuję poradę jaki język/środowisko będzie najlepsze do wymarzonego przeze mnie programu.

Pracuję w firmie, która organizuje i sprzedaje imprezy (kabarety, koncerty, spektakle, musicale); w tej chwili ok. 100 w sprzedaży. Bilety na te imprezy sprzedajemy na różnych stronach (9-10 stron). Z każdej z tych stron mogę pobrać raport sprzedaży lub dostaję go na maila - niestety w różnych formatach (csv, html, pdf, txt).
Chcąc liczyć sprzedaż na bieżąco zrobiłem po prostu tabelę w excelu i uzupełniam ją ręcznie, ew. tam gdzie się da - kopiuję. Bardzo chciałbym to zautomatyzować i tutaj widzę szansę na swój rozwój w programowaniu (od zera).

Pytanie do Was: jaki język najlepiej nadawałby się do takiego zadania, ew. jakiego się uczyć mając za cel (kiedyś) stworzenie takiej aplikacji.

- Zrobiłem póki co "Try SQL" z CodeSchool - bo wydawał się najbardziej przystępny do nauki programowania w ogóle
- Zacząłem kurs zaawansowany Excela (formuły i funkcje) na Udemy
  • 16
@boleczaj
Zalezy jak bardzo chcesz sie zaglebiac w analize danych.Niektore bardzo wydajne i popularne biblioteki wymagaja szeregu narzedzi, ktore sa wrecz zintegrowane z linuksami (gcc, fortran, lapac), a pod windowsa albo ich nie ma, albo ich konfiguracja to prawdziwa droga przez meke.
@boleczaj: no wiadomo, linux jest lepszy do "prawdziwego" zastosowania komputera.
z nauką i takim programem możesz startować pod windą. jak przerobisz kurs, to dalej będziesz musiał sam szukać w sieci "jak wczytać csv" itp. Analizy danych zostaw sobie na razie w excelu po zaimportowaniu wynikowego csv.

Sam program możesz sobie w iteracjach pisać:
1.
wczytaj plik csv do pamięci
zapisz potrzebne dane z pamięci do nowego pliku csv
2.
wczytaj plik