Wpis z mikrobloga

Siema,

rozważam zakup kierownicy, która miałaby zastąpić wysłużonego Logitecha Driving Force GT. Jestem trochę zielony w temacie, wiem tylko tyle, ile przeczytałem (m.in. w wyszukanych w Google podobnych tematach na wykopie). Miałem styczność wyłącznie ze swoją kierownicą, która okazała się niebywale trwała. Mam ją z 8 lat. Na chwilę obecną mam przeświadczenie - najprawdopodobniej błędne - że jeśli nowa kierownica nie będzie miała sprzęgła i skrzyni o 6 przełożeniach, to nie odczuję takiej zmiany. Wstępnie byłbym zainteresowany G27/G29, mniej Thrustmaster T300 - jestem otwarty na zakup zarówno nowego produktu, jak i używanego. Oczekiwałbym przede wszystkim trwałości porównywalnej do DFGT - chyba, że to proszenie o zbyt wiele. Preferowałbym pułap cenowy do około 1200 zł, ale i tu jestem elastyczny. Lubię kupować produkty najlepsze pod względem stosunku jakości do ceny - mam więc w zwyczaju nie przepłacanie :)

Choć to ostatnie stwierdzenie jest odważne w kontekście mojego kolejnego zaplanowanego w niedługim czasie wydatku - nastawiam się na VR. Na obecnym etapie zastanawiam się czy najpierw kupić headset, czy upgrade'ować kierownicę? Grając na jednym ekranie mam niekiedy problem z dłuższymi zakrętami, muszę się ich wyjątkowo mocno na pamięć uczyć. Warto kupić VR? Słyszałem same superlatywy, choć mnie VR interesuje głównie pod kątem wlasnie Assetto Corsy...

Czytałem, że w G27 pada sprzęgło. Natknąłem się również na oferty naprawy usterek oraz usługi wzmacniania, co sugeruje słabszą jakość.

Czy jest sens na przykład kupić najtańszą kierownicę spośród wymienionych, czyli G27, i przeznaczyć resztę "budżetu" na modyfikacje?

Co byście wybrali na moim miejscu? Będę bardzo wdzięczny za pomoc ;)

#assettocorsa #acleague #simracing #gry
  • 25
@Golomp: rozwiniesz proszę? Dlaczego Thurst? Powtórzę się - jestem zielony w temacie. Nie wiem na jakie czynniki osoby bardziej ogarnięte zwracają uwagę. Ja bym patrzył na średnicę kierownicy, to, czy leży dobrze w dłoniach, może łopatki. Oczywiście force feedback i kąt 900 stopni to podstawy.

Powinienem odczuć różnice po przesiadce z DFGT na T300 lub G27? Pod względem działania, mechanicznym, nie wiem jak to wyglada, w sensie jak te różnice idzie
@EricCartmenez: Jakby nie było Thrust to lepszy, dokładniejszy i mocniejszy FFB przez przekładnię na paskach. Do tego jest cichsza i ma 1080 stopni, chociaz to ostatnie to mało istotna kwestia raczej.
W Thruście możesz też bez problemu wymieniać koła.

Ja z przesiadki z DFGT na G27 jestem zadowolony. Myślę, że różnica pomiędzy G27 a T300 jest podobna do DFGT > G27, może nieco mniejsza.
@Golomp No ok... wynika z tego, że Thrust po prostu jest najlepszy pod względem jakości do ceny, bo daje najlepszy feedback. Jesli chodzi o głośność pracy nawet DFGT nie przeszkadza.

Awaryjność T300 nie budzi zastrzeżeń?

@IRG-WORLD czemu pedały od G29? Jak już pedały, to shifter też da radę? Tak jak patrzyłem, to samych pedałów chyba nie dostanę?

Ogólnie chciałem mieć sprzęgło do driftu.

Widzę, że używane Thursty kosztują podobnie, co nowe.

@
Awaryjność T300 nie budzi zastrzeżeń?


@EricCartmenez: Pisałem wyżej, zresztą ostatnio kolega Dzban kupował T300, no i przy pierwszym podąłczeniu... zobacz obrazek ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Na szczęście Amazon bardzo szybko mu wysłał nową :p
Oczywiście większość egzemplarzy jest ok, ale 8 lat pracy to ja bym się nie spodziewał :p

https://www.wykop.pl/wpis/25647517/miiirki-potrzebuje-pomocy-w-wyborze-kierownicy-wid/

Co do VR - jeździłeś wcześniej? Bo szczególnie jakość obrazu nie jest zbyt powalająca.
G.....p - > Awaryjność T300 nie budzi zastrzeżeń?

@EricCartmenez: Pisałem wyżej, z...

źródło: comment_oDKvx6bRDvPDVLFVa7WjEtEdKO06w2vg.jpg

Pobierz
@Golomp nie miałem okazji bawić sie z VR, ale słyszałem same superlatywy. Będę miał wkrótce okazję od kumpla pożyczyć headset i zobaczyć jak się spisuje.

Dzięki za podesłanie linka, bardzo pomocny ;) No cóż... przygotowuje sie mentalnie na wydanie 2k na Thrustmaster T300 ze sprzęgłem i skrzynia. Wróbiliście mnie w znacznie większe wydatki, ale wierze, ze sie opłaci i będę zadowolony:)

To kolejne pytanie - czy warto dopłacić w takim razie za
@Golomp Dobra, jeszcze mam ciut wątpliwości przez kwestię niezawodności. Z jednej strony mogę kupic nowy produkt, nieużywany, co jest dużym plusem. Z drugiej jednak strony, T300 wydaje sie być produktem dość awaryjnym. Choć dziwne, ze to nie znajduje swojego odzwierciedlenia na rynku wtórnym, gdzie ceny są podobne do nowych kierownic.

https://www.gtplanet.net/forum/threads/poll-thrustmaster-t300rs-gte-reliability-poll.329969/

Może T500RS jest solidniejsza?
@sinist3rr: z drugiej strony w jakimś stopniu sie wywiązuje ze swojej roli, pozwala lepiej atakować wierzchołki. No i gość zwraca uwagę na wydajność kart graficznych. Nakręciłem sie na to, by założyć VR i obejrzeć sie dookoła siedząc w aucie w AC haha:) jak przetestuje od kumpla, to sie zdecyduje
@EricCartmenez: wiadomo ze zawsze bedzie lepsze, ale w tym momencie robisz downgrade, zeby zrobic upgrade, ja bym poczekal chociaz do momentu kiedy ta jakosc bedzie zblizona, zwlaszcza ze jak popatrzylem na cene to ta vive z filmiku kosztuje 4 kola....
@sinist3rr: Zdaje sobie sprawę, ze za dobry VR trzeba zabulic 3,7-4k. Na samym początku tez stwierdziłem, ze to raczkuje i nie ma sensu, ale zobaczymy jak przyjdzie co do czego. Przetestuje i wtedy podejmę decyzje. Wiadomo, ze długoterminowo lepiej choć troche poczekać, ale pytanie do kiedy - teoretycznie mozna w nieskończoność odwlekać. Pożyjemy, zobaczymy :)
18+

Zawiera treści 18+

Ta treść została oznaczona jako materiał kontrowersyjny lub dla dorosłych.

Masz pedały ze sprzęgłem oraz brakemodem


@TheSznikers: korzystasz z tego moda? Jak założyłem go u siebie, to mam wrażenie że ograniczyło to "głębokość" hamulca, a sama guma jedynie blokuj nagłe wciśnięcie pedała, zamiast dawać dodatkowy opór
@Paczek_w_masle Tak brake mod zmniejsza zakres hamulca. Ale przez to że jest twardy to jest dużo łatwiej o wyczucie kiedy przestać cisnąć. No nie wiem mi tam o wiele łatwiej się jeździ autami bez ABS po zastosowaniu tej gumy.

@EricCartmenez Wersja Alcantara ma większe i lepiej wykonane koło kierownicy. Warte osobno 650zl. Dodatkowo ma pedały T3PA które są zdecydowanie lepsze niż te w wersji rs.
Mają sprzęgło i brakemoda. Natomiast pedały od