Wpis z mikrobloga

Ćwiczę sobie ostatnio w #zbrush, stwierdziłem że można by jakiś sculpt skończyć i zrobić fajny render, więc robię sobie taką elektromysz. Musze go troche wygładzić i dodać detali, ale nie będe z nimi przesadzać bo na koniec i tak dodam fur w mayce i zakryje ciało.
Takie szybkie pytanie do tych co używają zbrusha, na ile macie dynamesh ustawione zazwyczaj i w jakich etapach? Ja mam teraz bodajże 200 i wydaje mi się ze to za mało by dodać detale, a uczyłem się by mieć ustawione jak najniżej. Oraz ile mieliście ustawione najwiecęj, lub do ilu jest sens ustawiać?
#grafika3d #maya #zbrush #pikachu
Pobierz Izeer - Ćwiczę sobie ostatnio w #zbrush, stwierdziłem że można by jakiś sculpt skończ...
źródło: comment_J0TV303gKAqHwcFqolUtjmtIw98TUqc4.jpg
  • 9
@SomeoneFromPoland: No pikachu xD Tylko goły jeszcze
@SomberDark: Ogon robiłem dodając mała okrągła maske na tyłku, potem ctrl + i odwracasz maske, potem transpose i wyciągasz początek ogona, potem to troche kształtowałem i znowu maska i wyciągasz.
@Izeer: dzięki, aktualnie bazuje na gotowych modelach jak np ten człowieka i na nich modeluje zbroje kurtki i takie tam, z bardziej skomplikowanymi bryłami radziłem sobie tworząc w 3ds max i potem przesyłając do zbrusha. A pikatchu świetny :)
@Izeer: wartość dynamesha jest relatywna, bo ilość punktów również zależy od wielkości modelu, Ty masz prawie 300k tutaj, zdecydowanie za dużo, nie masz kontroli nad modelem i jak widzę, w niektórych miejscach jest nierówny, bo masz właśnie za dużo polygonów

zaczynasz od najmniejszej ilości i stopniowo do góry lecisz
@amisobad: No tak zrobiłem, zaczynałem od 64, ale gdy zaczynałem robić jakieś wgłębienia itp, doszedłem do momentu że topologia się krzaczyła, i dopiero jak zwiekszyłem dynamesh to szło coś z tym zrobić. Ale dopiero dzisiaj zobaczyłem że można dać subdivision i wygląda to lepiej, więc chyba już nie bede nic zwiększać.
@amisobad: W sumie to mój pierwszy sculpt, więc następnym razem inaczej do tego podejde. Ten zakryje furem więc raczej nie bedzie widać tych niedoskonałości