Wpis z mikrobloga

Ściągnąłem sobie właśnie z USA pewien drobiazg do karabinu (szynę montażową). Zabawy przy tym było co niemiara, całość zajęła trzy tygodnie, mimo tego, że paczka była po trzech dobach w Polsce. Jestem zielony w temacie przesyłek z zagranicy i sporo czytałem na ten temat w trakcie oczekiwania. Dużo informacji znalazłem we wpisach ludzi, którzy kiedyś też czekali na swoje paczki i w związku z tym stwierdziłem, że "oddam" coś społeczności i opiszę swój przypadek. Może komuś się przyda.

Przedmiot kupiłem na eBay'u, sprzedawca wysłał mi go USPS-em (chyba dało się lepiej), usługą Priority Mail Express International. Po polsku to coś w rodzaju priorytetowej paczki pocztowej. Ma to znaczenie o tyle, że po przekroczeniu granicy dysponentem paczki zostaje Poczta Polska (o tym za chwilę).

Na tym etapie patrzyłem sobie w USPS Tracking (https://tools.usps.com/go/TrackConfirmAction_input) i wszystko wyglądało bardzo optymistycznie. Paczka latała sobie po Wschodnim Wybrzeżu USA, a zmiany statusów były regularne. Po równo trzech dobach wylądowała na Okęciu i tutaj zaczęły się schody.

Mianowicie 22 lipca objawił mi się taki status:

Nadanie przesyłki 2017-07-18 18:22 International Postal System

Nadejście przesyłki 2017-07-19 15:41 ISC MIAMI FL (USPS)

Wysłanie przesyłki 2017-07-19 15:41 ISC MIAMI FL (USPS)

Zatrzymanie przez urząd celny 2017-07-22 14:20 WER Warszawa



Opis brzmiał dla mnie bardzo dwuznacznie. Google zwracał dużo takich statusów, natomiast we wszystkich przypadkach jakie znalazłem bardzo szybko zmieniał się na "Zatrzymanie w cle". No a u mnie nic, dzień za dniem "Zatrzymanie przez urząd celny". Tutaj trochę zaczęła mi pracować wyobraźnia z racji zawartości paczki. Niby kupiłem jakąś pierdołę do karabinu, na którą nie trzeba żadnych pozwoleń, niemniej zacząłem się zastanawiać, czy na pewno wszystko jest ok. Po pracy pędziłem do domu oczekując poleconego z UC, ale im bardziej się go spodziewałem tym bardziej pusto było w skrzynce.