Wpis z mikrobloga

Dzisiaj zaimplementowałem coś co może pomóc dużej ilości ludzi w samej rozgrywce mianowicie system nawigacji to jak działa macie na załączonym gife, generalnie budujemy znak i nie ważne gdzie będziemy na ekranie będziemy mieli strzałkę w którym kierunku iść dojść. Każdy znacznik ma unikalny stały kolo więc nie powinno być problemów z myleniem ich ( ͡° ͜ʖ ͡°).

Jeśli duża ilość znaczników będzie przeszkadzała zawsze możemy wyłączyć je w opcjach w ekranie pauzy (ten guzik z zębatkami) gry a gdy będziemy chcieli wracać znowu je aktywujemy i wszystko pięknie ładnie :D!

( @Pankrzan3000 dzięki za pomysł że taki punktem może być pal wbity w ziemie obłożony kamieniami!)

#pietrasowygamedev
moje_bagno - Dzisiaj zaimplementowałem coś co może pomóc dużej ilości ludzi w samej r...

źródło: comment_cMKpx0qeQSjPYFadNQ9y2ctdqBsrwgc3.gif

Pobierz
  • 7
@moje_bagno: Jaki silnik? I jak zrobiłeś to poruszanie się drzewek kwiatów etc.? Jakaś specjalna funkcja jest od takiego gibania czy jakieś zwykłe rotate() (nie używałem nigdy żadnego silnika, nie wiem jak to tam wygląda)?
@Sinti Silnik żaden, używam libgdxa który robi za mnie robotę z openglem w większej części i zmartwieniem na temat różnych rozdzielczości. Gibanie to po prostu rysowanie tekstury z odpowiednim obrotem i środkiem obrotu (który znajduje się na środku osi x i 0 na osi y) konkretną wartość obrotu jest wyliczana w głównej mierze dzięki cosinusowi z czasu animacji. (Pseudokod rotacja = cos(czas_animacji += delta * prędkość _animacji) ).
@moje_bagno: Szanuję za pisanie "od zera" (w dzisiejszych czasach tak to można nazwać). Generalnie właśnie to obracanie tekstur naprowadziło mnie na myśl że jest to na jakimś silniku, ponieważ jest to dobrze wykonane - co z tego co zaobserwowałem dosyć ciężko otrzymać "normalnie", ale pewnie libgdx/opengl też robi robotę. ( ͡° ͜ʖ ͡°)
@moje_bagno: Chodziło mi o używanie tylko funkcji dostarczonych bezpośrednio przez android studio. Niby jest tam także rotate() i reszta potrzebnych funkcji, ale żeby to dobrze wyglądało na każdej rozdzielczości ekranu etc. trzeba się trochę pomęczyć (chyba że masz już doświadczenie w tym).