Wpis z mikrobloga

@wiedro: No jak z Poznania to pewnie gównianych, nie śledzę jak się rozwija ta "metropolia" bo kilka ostatnich lat to straty wielu długości do Wrocławia i raczej traktuje jak Szczecin.
@wiedro: nie, jednak to sprawdź ze dwa razy... we Wrocku nie ma jak w Pzn tramwajów z lat 70-tych

Lata świetlne pominę z litości milczeniem, są w necie opracowania na ten temat.
Kiedy byłeś we Wro ostatnio? W centrum Pzn jeżdżą stare sypiące się trupy których we Wro nie ma od kilkunastu lat... 105-ki chyba tylko jako awaryjne albo po lifcie w protramie a to już lata 2000+
@wiedro:
@soosh071: Kiedy ostatni raz byłem we Wro? Teraz, dzisiaj, od ponad 20-tu lat mieszkam. 105-tki stanowią u nas ponad połowę taboru, część z nich przeszła remont, ale dalej to jest 105 z rocznika 1975-1990. Żadnej 105-tki z rocznika 2000 nie ma, bo już dawno nie były produkowane. To, że one wyglądają jak nowe, nie oznacza, że są nowe. I niestety, nie jeżdżą one jako rezerwa, są trzonem taboru, podstawową jego częścią,
@soosh071:

pewnie z motorniczym


Niby tak, ale #!$%@? nie do końca, jak to mawia klasyg ( ͡° ͜ʖ ͡°)

A co do zmian - wincyj, na remoncie generalnym, by zrobić ładną 105-tkę, ze starej zostają tylko wózki (koła) i kratownica (szkielet), chociaż i ona jest regenerowana. Reszta to nowe, ogólnodostępne części, ale tak, takie moderny były robione po 2000 na najstarszych pojazdach, by maksymalnie wydłużyć ich żywotność,