Wpis z mikrobloga

#pytanie #pytaniedoprawnika #pytaniedoeksperta #policja #hotel #hotelarstwo #coolstory (?)

Mirki, sprawa jest następująca.
Pracuję jako recepcjonista w jednym z trzygwiazdkowych hoteli w średniej wielkości mieście.
Około 2 tygodnie temu zameldował się u nas (uprzednio dokonując rezerwacji telefonicznie) pewien Pan, przez telefon początkowo nie budził podejrzeń, natomiast już przy pierwszym bezpośrednim kontakcie z nim widać, że coś jest "nie tak" (nadpobudliwy, mocno ruchliwy, ciężko mu ustać w miejscu), ale wielu takich tu nam się trafia, zapłacił poza tym z góry za 2 dni i od tamtej pory każdego dnia przychodzi wieczorem do recepcji zapłacić za kolejny dzień. Nie sprawiał problemu, ani nam ani innym gościom, w sensie nikt się na niego ani razu nie poskarżył, że jest zbyt głośno czy coś, nic z tych rzeczy. Zastanawiające jest dla nas jedynie to, że niemal codziennie pod hotel podjeżdżała inna bryka do której ów gość wsiadał - czasami było to porsche, czasami audi a6, a czasami rozklekotany merol. Po kilku godzinach powrót do hotelu. Pierwsze podejrzenie - dealer. No, ale OK, problemów nie sprawiał, no to się nie czepialiśmy.
Powoli docieram do sedna.
Dzisiaj jeden z naszych recepcjonistów oznajmił mi, że ów gość poszukiwany jest przez policję. Skąd o tym się dowiedział? Twierdzi, że coś go "tknęło" gdy na niego spojrzał dzisiaj (był ponoć nieco bardziej "rozhukany" i ogólnie sprawiał wrażenie naćpanego) i po prostu wpisał jego imię i nazwisko w google, a pierwszy wynik który mu się okazał to odnośnik do strony której adres rozpoczyna się od poszukiwani.policja.pl - no i rzeczywiście, jego imię i nazwisko + zdjęcie. Możemy tam przeczytać:

poszukiwany na podstawie:
Art. 278 § 1 Zabieranie w celu przywłaszczenia cudzej rzeczy ruchomej,