Aktywne Wpisy
uncle_freddie +1528
Komentator Eurosportu mocno i celnie o kolesiostwie, układach i betonozie w polskich związkach sportowych
MIRROR 1: https://streamin.one/v/6bb929b0
MIRROR 2: https://streambug.org/cv/1f0376
#paryz2024 #paryz2024gif
MIRROR 1: https://streamin.one/v/6bb929b0
MIRROR 2: https://streambug.org/cv/1f0376
#paryz2024 #paryz2024gif
Farezowsky +1292
Tutaj jeszcze wejście komentatora z Eurosportu z ważnym przekazem
#paryz2024
#paryz2024
To jedziemy z tymi dowodami.
Tak, dlatego Rosjanie źle naprowadzali również Iła, który nie tylko o mało co się nie rozbił o płytę lotniska, bo zszedł za nisko, ale również nie szedł w osi lotniska. Prawda jest taka, że Rosjanie nie byli przygotowani na lądowanie w Smoleńsku i jej nie chcieli. Do ostatniego momentu próbowali odwodzić załogę od lądowania ociągając się np. z podaniem pogody na lotnisku. Czy lotnisko powinno być wtedy zamknięte? Oczywiście. Tylko postawili żółtodzioba z szefem patrzącym na ręce. ATC był pod presją - ciężko mu było podjąć decyzję o zamknięciu lotniska, gdyż mogło to spowodować skandal i wrzawę w mediach, że Rosjanie nie umożliwili polskiemu prezydentowi, który im podpadł w Gruzji, lądowanie jak najbliżej miejsca rzezi polskiej inteligencji dokonanej przez ZSRR. Nie zmienia to faktu, że to zawsze i wszędzie kapitan statku powietrznego jest osobą decyzyjną odnośnie lądowania na danym lotnisku i to na niego spada odpowiedzialność. O zejściu poniżej minimów nie wspomnę. CFIR - wygooglajcie sobie
ATM-QAR ma 3 kanały alarmów 3 instalacji hydraulicznych: PH1VZBLIZ, PH2 I PH3. Kanał dla pierwszej instalacji jest współdzielony z systemem TAWS (to VZBLIZ). Innymi słowy jeśli pojawi się tam flaga, to onacza to spadek ciśnienia w pierwszej instalacji hydraulicznej poniżej 100kg/cm2 albo alarm zbliżania się do ziemi. Komisja Millera uznała, że to TAWS (który wył w tym czasie jak głupi), podkomisja że to na pewno awaria hydrauliki.
Ale... ta sama skrzynka nie zarejestrowała w tym czasie anomalii sterowania (a rejestruje różnice wychylenia faktycznego od zadanego), a technik pokładowy nie zareagował, chociaż ma zegary z ciśnieniem instalacji hydraulicznych przed sobą.
Dlatego samolot ma jeszcze dwie instalacje hydrauliczne. Powtarzam - ATM-QAR nie zarejestrował "trudności" w wychyleniach sterów.
Przed uderzeniem w sławetną brzozę samolot ściął parę innych cieńszych szczytów drzew, co widać na zdjęciach z katastrofy. Nie dziwne, że po uderzeniu w te drzewa samolot nie pozostał idealnie w jednym kawałku. Macierewicz twierdzi, że skoro samolot nie zszedł poniżej 6m, to nie mógł zahaczyć o drzewa i krzewy przed sławetną brzozą, bo miały one rzekomo 4m wysokości. Jednak te drzewa i krzewy miały większą wysokość, średnica pni, kępy drzew, która była 60 metrów przed brzozą wynosiła 10 centymetrów na wysokości 4 metrów, na któej też były cięte. ślady są bardzo wyraźne. Na tej krawędzi natarcia, czyli tej krawędzi skrzydła z przodu, jak również na dolnej części skrzydła tej części która odpadła.
Nikt nie przeczy, że utrata 6m skrzydła zawsze spowoduje obrócenie samolotu i utratę sterowności. Ale uniknąć można tego tylko i wyłącznie na wysokości przelotowej (10 km nad ziemią), przy prędkości przelotowej (850 km/h) , a nie przy najgorszym możliwym scenariuszu i wartościach okołokrytycznych tj. lądowaniu, co oznacza duży kąt natarcia, niską prędkość i niską wysokość. Idealne warunki do przeciągnięcia i obrotu samolotu, co też się zdarzyło.
Badania robiła Wojskowa Akademia Techniczna. Jak widać po ostatnich wydarzeniach komisja chyba poważnie znadinterpretowała te badania. Ponadto model do badań w tunelu aerodynamicznym był zbyt mały do wyciągnięcia rzetelnych wniosków.
Kolejna bzdura. Z uwagi na sposób zapisu danych, ostatnie ok. 1,5 sekundy przed momentem utraty zasilania ginie bezpowrotnie. Dane z szyny zbierającej informacje wchodzą do bufora, potem są kodowane i zapisywane w pamięci.
Polska od samego początku miała dostęp do nienaruszonej czarnej skrzynki produkcji polskiej. Co więcej, po wyciągnięciu danych w laboratoriach w Polsce i porównaniu z tymi, które uzyskała strona rosyjska z dwóch skrzynek produkcji rosyjskiej WSZYSTKO SIĘ ZGADZAŁO :O
O tym, że eksperci podkomisji Macierewicza mieli okazję pojechać na miejsce i zbadać szczątki wraku, miejsce zdarzenie,a tego nie zrobili, nawet nie wspomnę XD
Zapraszam do merytorycznej dyskusji.
#lotnictwo #neuropa #4konserwy #bekazpisu #dobrazmiana #smolensk #samoloty #katastrofalotnicza #nauka #teoriespiskowe #polityka
@jas_wedrownik: naturalnie chodzi o CFIT - Controlled Flight Into Terrain
https://pl.wikipedia.org/wiki/Kontrolowany_lot_ku_ziemi
bo chcieli mieć hehe pewność, że dobiją dziada
@jas_wedrownik: popraw semantykę niektórych zdań bo użyłeś ich błędnie, zapewne chodziło ci o:
"nikt nie twierdzi"
@jas_wedrownik: ta czarna skrzynka jest u nas a nie u rosjan?
@jas_wedrownik: Ale to zalinkuj do tez z którymi dyskutujesz.
Proszę: https://www.wykop.pl/wpis/24692939/ostatnio-ogladalem-raport-komisji-smolenskiej-zami/
Minęły 2 lata odkąd PiS objął władzę i de facto Macierewicz niczego nie udowodnił. Raz sugeruje bombę, raz sugeruje celowe sprowadzenie samolotu za nisko. Ponadto ten jego panel ekspertów to co najmniej śmieszna ekipa ludzików którzy składali modele samolotów w dzieciństwie (jak to rzeczywiście powiedział któryś z jego ekspertów podczas
Zmarłych się nie sądzi ale prokuratura będzie się jakoś do tego odnieść jeśli mowa o umyślności. Bowiem Komisja Millera mimo hejtu jaki się na nią wylał i tak łagodnie potraktowała pilotów bowiem uznali, że chcieli odejść na drugi krąg ale