Wpis z mikrobloga

Popieramy mieszkańców protestujących przeciwko rozbudowie ul. Witosa do dwóch jezdni! Jednocześnie domagamy się przeprowadzenia prawdziwych konsultacji społecznych w tej sprawie. Te, które się odbyły, były fasadowe i nie uwzględniono w nich większości merytorycznych uwag.

Prezydent Kielc wraz z Miejskim Zarządem Dróg chcą przeorać dwupasmówką kolejną część miasta - tym razem trafiło na ul. Witosa i ul. Zagnańską. Ulice te na skutek wieloletnich zaniedbań znajduje się w tragicznym stanie - jazda po nich grozi utratą zawieszenia. Jednocześnie ulica Zagnańska jest prawdziwym koszmarem dla rowerzystów jak i pieszych - brakuje chodników i infrastruktury rowerowej.

Co można było zrobić w tej sytuacji? Wyremontować nawierzchnię, dobudować chodniki i drogi dla rowerów (na ul. Witosa wyznaczyć pasy dla rowerów z istniejącego przekroju jezdni), a na skrzyżowaniach wybudować ronda średniej wielkości dla uspokojenia ruchu. Do tego w miejscach newralgicznych dobudować buspasy, by w przypadku zatorów - które są nieuniknione w godzinach szczytu - komunikacja miejska mogła być punktualna.

Co wymyśliło miasto? Poszerzenie obu ulic do dwóch jezdni po dwa pasy ruchu, wyrzucenie rowerzystów na chodniki, brak udogodnień dla komunikacji zbiorowej - wszystko to oczywiście kosztem okolicznych mieszkańców, którym nie tylko zostaną zabrane części działek, ale również będą musieli znosić pod swoimi oknami zwiększony hałas i większą ilość spalin. Istniejące oraz planowane natężenie ruchu na ul. Witosa w żaden sposób nie uzasadnia rozbudowy tej ulicy do dwóch jezdni co potwierdził sam Prezydent Lubawski.

Miasto argumentuje rozbudowę twierdząc, że ulice te tworzą łącznik i wygodny skrót pomiędzy dwiema drogami krajowymi - przypominamy zatem, że dokładnie w tej samej relacji prowadzi już obwodnica miasta w standardzie ekspresowym - droga S7. Miastu powinno zależeć na wyprowadzaniu ruchu tranzytowego z miasta, bo to oznacza większy komfort dla mieszkańców, mniejszą ilość wypadków, mniejszy hałas i mniej spalin. Władzie Kielc od kilkunastu lat prowadzą jednak całkowicie odwrotną politykę - rozbudowują kolejne ulice i zachęcają do tranzytu przez centrum miasta.

#razem #partiarazem #kielce #transportmiejski #motoryzacja
lewactwo - Popieramy mieszkańców protestujących przeciwko rozbudowie ul. Witosa do dw...

źródło: comment_jkVasgfk5RMN7r3kQNSCi0BqvV1OgLMt.jpg

Pobierz
  • 20
@lewactwo: co to za #!$%@?? Witosa i Zagnańską zostawić jednopasmową? Chyba się z dupami na łby zamieniliście. Codziennie jeżdżę tymi drogami i droga dwupasmowa to jest mus, bo korki tworzą się masakryczne. Ścieżka rowerowa powinna być połączona od witosa do zalewu z pominięciem zagnańskiej, bo na grzyba robić dwie równoległe?

Większym problemem jest parking koło cmentarza, który służy także pacjentom dojeżdżającym na rezonans po drugiej stronie zagnańskiej. Z tym mogli by
@Prokurator_Bluewaffles: > Robiąc dwupasmowke rozbiją te korki na łódzkiej

W jaki niby sposób? To jest pobożne myślenie bez żadnego przełożenia na rzeczywistość. Władować kilkanaście mln zł w bezsensowną drogę podczas gdy nie ma kasy na inne ważne rzeczy tak bardzo sensowne.

jak zrobią drogę to i zrobią chodniki, rowerzyści mogą jeździć i chodnikiem i drogą


@Prokurator_Bluewaffles: Zobacz sobie projekt i dopiero komentuj bo nie masz pojęcia niestety.

co to za
@lewactwo: Jak to w jaki sposób rozladuja korki na łódzkiej? Nie trzeba się tarabanić całą łódzką, jesionową i warszawska (gdzie od zawsze są korki) tylko wyjeżdżasz w zagnanską i Witosa, w które aktualne wolałbym nie wiezdzac nawet polonezem caro żeby nie urwać zderzaków.

Wszędzie się probujecie #!$%@?ć w Kielcach, wszędzie tam gdzie nie jesteście do niczego potrzebni.
@lewactwo: Wiem, jak do ściany. Czasem próbuję tłumaczyć za pomocą powodzi, że one są na szerokich rzekach jak autostrady przede wszystkim. Bo na węższych i zawijających woda wolniej płynie, zatem jest szansa na powstrzymanie żywiołu. Szybka szeroka rzeka wpadająca w sieć węższych miejskich ulic = katastrofa.
@mrmydlo: zaczęło się ( ͡° ͜ʖ ͡°)

@lewactwo: przepraszam za dostosowanie się do waszych argumentów. Zacznijcie od zrobienia porządnej infrastruktury rowerowej koło zalewu zamiast zostawiać to "gówno z gliny" i robić kolejną. W zupełności wystarczy tamta ścieżka, z której bardzo łatwo dostać się wszędzie na zagnańskiej.

Witosa jest mniej zakorkowana z racji tego, że nie jest wąska w przeciwieństwie do zagnańskiej. Na obu drogach często ludzie
@Zgubilem_Login: Nie, lepiej zrobić tak, by ludzie nie musieli jeździć tylko autami. Korki to między innymi konsekwencja wieloletniego ignorowania urbanistyki i rozwoju komunikacji zbiorowej. W Kielcach ona nie istnieje, a na pewno nie jako wygodny dojazd gdziekolwiek.
Zacznijcie od zrobienia porządnej infrastruktury rowerowej koło zalewu zamiast zostawiać to "gówno z gliny" i robić kolejną. W zupełności wystarczy tamta ścieżka, z której bardzo łatwo dostać się wszędzie na zagnańskiej.


@Zgubilem_Login: Od kiedy rządzimy w Kielcach? Jak będziemy rządzić to ją zrobimy. DDR wokół zalewu jest infrastrukturą typowo rekreacyjną.

Infrastruktura rowerowa do celów transportowych musi spełniać następujące wymogi: spójność, bezpośredniość, bezpieczeństwo, atrakcyjność, wygoda. Jeśli zmusimy osoby jadąca z Zagnańska do
@lavinka: problem z komunikacją zbiorową leży w centrum miasta i na drogach głównych. Buspasów brakuje od żytniej po 9 wieków, bazary i łączące je drogi, tam są generowane opóźnienia. Niestety to jak miasto zostało zbudowane teraz nie ułatwi rozwiązania tego problemu. Korki byłyby też mniejsze, gdyby ludzie nie wyciągali z czipsów swoich umiejętności jazdy samochodem oraz potrafili schować swoje ego do kieszeni.
@lewactwo: jako mieszkaniec tej okolicy powiem ci jedno: chcecie zrobić na odwrót jak potrzeba. Od skrzyżowania z witosa do zagnańska nie potrzeba wcale dwupasmówki, bo tam ruch jest znikomy. Poza tym ma być wybudowana jeszcze łącznica pomiędzy zagnańską a olszewskiego więc sporo ludzi będzie korzystało z tego by ominąć skrzyżowanie z łódzką koło obi zmniejszając ruch na tym skrzyżowaniu.

Jeśli zmusimy osoby jadąca z Zagnańska do nadkładania drogi przez zalew to
Od skrzyżowania z witosa do zagnańska nie potrzeba wcale dwupasmówki, bo tam ruch jest znikomy.


@Zgubilem_Login: Ja miałem na myśli od Jesionowej do Witosa. Dalej na szczęście nikt nie myśli nad dwujezdniówką.

Jakiego nadkładania drogi?


@Zgubilem_Login: No nadkładania - jedziesz od Zagnańska i musisz w lewo, potem się bujać obok Zalewu a potem znów wrócić do Zagnańskiej. Zagnańska to m.in. cmentarz, kilka marketów, stacja PKP Piaski. Już nie mówię o
@Zgubilem_Login: Przy tak dużej liczbie mieszkańców powinno być porządna sieć autobusów jeżdżących do 10 minut, nie zawadziłaby sieć tramwajowa, skomunikowana dobrze z dworcem. Tu mieszka prawie 200tys. ludzi... choć jak patrzę są plany nowego dworca kolejowoautokarowego. Krok w dobrą stronę. Żeby pociągi do Krakowa leciały co pół godziny, a nie co godzinę... i żeby był dobry P&R pod dworcem... http://kielce.naszemiasto.pl/artykul/tak-bedzie-wygladal-kielecki-dworzec-pks-po-przebudowie,3956204,artgal,t,id,tm.html Ruszyli to, czy po konkursie cisza?