Wpis z mikrobloga

@FailedNormie: Samolot nie miał alarmowego SQUAWK (taki czterocyfrowy kod identyfikujący samolot, służy również do zgłaszania sytuacji awaryjnej, porwania), nie nasłuchiwałem komunikacji radiowej więc nie wiem o co chodzi.
Linie lotnicze Pobeda to jakieś tanie linie Aeroflotu co wyklucza eskortowanie VIPów co zwykle ma miejsce gdy prezydenci innych krajów przelatują nad Polską, nie wiem dlaczego, za jakiś czas może będzie jakaś notatka odnośnie wylotu.
@husky83: Jego transponder(czyli nadajnik który go identyfikuje), nie podaje jego lokalizacji, czy prędkości. Za to jego sygnał wysyłany jest w ramkach/pakietach. Jest sieć odbiorników ADSB stawianych przez użytkowników FlightRadar. Przykładowo samolot wysyła ramkę numer '66', odbiorniki odbierają ta ramkę i zapisuje czas odebrania.
Z różnicy czasu w odbiorze ramek na różnych odbiornikach można wyliczyć jego lokalizacje. W skrócie to się nazywa MLAT.

@epll: Powiedziałbym że odbiorników(podejrzewam że ramki dalej dochodziło
WyrwalemChwasta - @husky83: Jego transponder(czyli nadajnik który go identyfikuje), n...

źródło: comment_PNm5G4yyktzNrlh70XNfu3jcWPskSGY0.jpg

Pobierz
@husky83: Możesz zrobić go już za 30? 40zł max. Zasięg zależy od ustawienia. Ja z Łodzi łapałem praktycznie granice Ukrainy.

@WyrwalemChwasta: W sumie też fakt z małą ilością odbiorników. Ale ich ilość ciągle się zwiększa więc pewnie jeszcze rok i nie będzie problemu :D
@WyrwalemChwasta: PS. Czerwony to SDRPlay z Discone a Zielony to RTL-SDR BLOG v3 z dołączoną anteną wysuniętą na 40cm. (tak wyszło jakoś najlepiej).

Jeszcze walczę z koncetrykami bo jest gorzej niż jakiś czas temu gdzie łapałem ramki zza Wiednia. Plus dołożyć LNA.