Wpis z mikrobloga

Tak sobie siedzę nad robotą i się zastanawiam nad katastrofą smoleńską i ciekawy jest dlaczego #smolensk #4konserwy #neuropa #lotnictwo
1)Dlaczego w ogóle wybrano docelowe lotnisko Smoleńsk-Północ zamiast na przykład Witebsk który leży na Białorusi ale znajduje się tuż przy ruskiej granicy i ma w miarę dobre lotnisko,do smoleńska stamtąd jest 130 km,nie można było wylecieć o 6 zamiast 7 a z Witebska dojechać samochodem ?
2)Dlaczego wszyscy najważniejsi urzędnicy państwowi lecieli jednym samolotem ?
3)Dlaczego znając jakim trudnym terenem jest Rosja wybrano samolot pasażerski(Tu154) zamiast wojskowego(CASA)
4)Dlaczego plan wizyty był na styk i chaotyczny,nie można było wylecieć wcześniej po to by mieć godzinę na zapas,tak na wszelki wypadek
5)Dlaczego w taką mgłę i w takich strasznych warunkach samolot w ogóle podjął lądowanie
6)Dlaczego w kabinie pilotów był Generał Błasik i wywierał presję tekstami "Zmieścisz się śmiało"
7)Dlaczego Generał Błasik nie poniósł odpowiedzialności za katastrofę w Mirosławcu w 2008 roku
8)Dlaczego Ruscy rozwalali szyby we wraku Tupolewa a potem umyli wrak.Po co ?
Tutaj dodam jeszcze filmik z ostatniego nagranego udanego lądowania Tupolewa 154M w Pradze 8 kwietnia 2010
Kielek96 - Tak sobie siedzę nad robotą i się zastanawiam nad katastrofą smoleńską i c...
  • 16
@Kielek96: 5 i 6 zawierają odpowiedź w 4. Otóż musieli wylądować jak najszybciej, żeby się nie spóźnić, bo źle całość zaplanowali i byli na styk, pewnie ktoś nie przemyślał warunków, albo coś, no i potem się każdy spieszył, no bo nie wypada się spóźnić.

Albo Ruscy stworzyli mgłę, a to był zamach ( )
@Kielek96: a ja zadaje sobie pytanie dlaczego wszyscy unikają odpowiedzi czy to był lot prywatny i dlaczego niektóre osoby pobrały pieniądze z tytułu katastrofy a teraz i w ogóle utrzymują że to zamach :D
1)Dlaczego w ogóle wybrano docelowe lotnisko Smoleńsk-Północ zamiast na przykład Witebsk który leży na Białorusi ale znajduje się tuż przy ruskiej granicy i ma w miarę dobre lotnisko,do smoleńska stamtąd jest 130 km,nie można było wylecieć o 6 zamiast 7 a z Witebska dojechać samochodem ?


@Kielek96: można było jak najbardziej, jeszcze jak

jak już się zesrało, tak wylądowali wieczorem Tusk i Kaczyński (oddzielnie) i z Witebska pojechali samochodami
@Kielek96: @spere: Odnośnie pierwszego, nie można bylo. Witebsk w weekendy jest zamkniety. Korespondenowalem kiedyś z władzami tego lotniska, aby dopytać jaki byłby koszt jego otwarcia w niedziele - dostałem odpowiedź że nie ma takiej opcji. Jeśli mnie pamięć nie zawodzi to 10.04.2010 tez nie zrobili wyjątku.

4. Co do czwartego: start nie mógł się odbyć wcześniej ze względu na minimalny wypoczynek załogi (Swoją drogą przepisy i tak zostały zlamane. Wypoczynek
5. Sama próba jest dozwolona w lotnictwie cywilnym. I często się ją robi, bywa że warunki się poprawiają lub okazują się że nie są takie złe jak podaje ATC. Odpowiedz "podjął lądowanie" bo mógł :)


@szity: Będąc ścisłym, jeżeli założyć, że załoga podjęła decyzję o próbie lądowania to złamała zakaz. Nie mieli zgody na taki manewr. Mieli pozwolenie zejść do 100m. Więc stwierdzenie, "bo mógł" nie jest prawdą. Co ciekawe poprzedni
Odnośnie pierwszego, nie można bylo. Witebsk w weekendy jest zamkniety. Korespondenowalem kiedyś z władzami tego lotniska, aby dopytać jaki byłby koszt jego otwarcia w niedziele - dostałem odpowiedź że nie ma takiej opcji. Jeśli mnie pamięć nie zawodzi to 10.04.2010 tez nie zrobili wyjątku.


@szity: zrobiliby. Tusk i J.Kaczyński lądowali wieczorem w Witebsku. Tobie jako osobie prywatnej pewnie by nie zrobili.
@spere: To był lot panstwowy na rocznicę katastrofy. Witebsk nie chciał się otworzyć, mimo miesięcznego wyprzedzenia mojej prośby.
@balrog84: Zgadza się. Uscislajac: mogli podchodzic, ale najpozniej przed DA powinni dostac od Atc zgodę (w zależności czy pas jest czysty)
@szity: jakoś Tuskowi i J. Kaczyńskiemu otworzyli wieczorem

otworzyli by też pewnie prezydentowi, bo jego lot miał zgłoszone dwa lotniska zapasowe, Witebsk i Mińsk
@spere: Zapas w Witebsku to był to błąd osoby przygotowującej plan lotu. Żadne służbyinformacji/ruchu lotniczego pod kątem dostępności lotniska zapasowego nie muszą sprawdzać planu lotu.