Wpis z mikrobloga

Potrzebuję zaplanować zamówienie w pracy.
Mam sprzedaż poszczególnych produktów z uwzględnieniem 3 letniej historii oraz stan obecny.
Niestety mój program firmowy nie może tego zestawić razem ( plik "stan" i plik "sprzedaż" są osobno)
Chodzi o to, że np. jeśli produkt "xyz" sprzedał się 3 lata temu w ilości 6 sztuk, 2 lata temu w ilości 6 sztuk, rok temu w ilości 6 sztuk a obecnie mam 1 sztukę to muszę zamówić 5 sztuk na stan by spać spokojnie.
Czy da się jakąś regułą lub formułą to zestawić ?

Dziękuję za pomoc.

Spokojnego wieczoru

#excel #msoffice #office
  • 2
@skosiu10: najlepiej byłoby te dwa zbiory danych połączyć w jedną tabelę i zrobić z tego pivota

np
produkt kwota ilość data rodzaj
cośtam 100PLN -5 2016 sprzedaż
cośtam 80PLN -4 2016 sprzedaż
cośtam 500pln 200 2017 stan obecny