Wpis z mikrobloga

@japecznikow: Po zmieszaniu stechiometrycznych ilości reagentów otrzymujesz octan sodu, który jako sól słabego kwasu i mocnej zasady hydrolizuje zgodnie z równaniem:
CH3COONa +H2O --> CH3COOH + Na+ + OH-

Stąd lekko zasadowy odczyn
  • Odpowiedz
@neo_1995: no tak to wiem tylko jak to teraz "wyjaśnić" żeby było pod klucz, ja bym to napisał tak:

Reszta kwasowa miareczkowanej substancji B jest słabym kwasem która w reakcji z mocną zasadą w ilości stechiometrycznej da nam roztwór o odczynie ph większym niż 7 (w tym przypadku ph=9)
  • Odpowiedz
@japecznikow: Wg mnie wystarczy napisać o zjawisku hydrolizy soli słabego kwasu i mocnej zasady i podeprzeć to równaniem.

Chociaż klucze maturalne układają jacyś debile, lepiej podpytać jakiegoś nauczyciela...
  • Odpowiedz
btw odpowiedz z tylu zbioru:
- odczytane wartosci ph sa rozne, poniewaz podczas przebiegu pierwszego doswiadczenia w roztworze wystepuja jony soli pochodzacej od mocnej zasady i mocnego kwasu. sol ta nie ulega hydrolizie, pH wynosi 7. Podczas drugiego doświadczenia powstaje sol mocnej zasady i slabego kwasu, a jej roztwor ma odczyn zasadowy z powodu zachodzacego procesu hydrolizy anionow pochodzacych od slabego kwasu
  • Odpowiedz
@Iperyt: ogólnie myślisz że by mi taką odpowiedź zaliczyli?:

Reszta kwasowa miareczkowanej substancji B jest słabym kwasem która w reakcji z mocną zasadą w ilości stechiometrycznej da nam roztwór o odczynie ph większym niż 7 (w tym przypadku ph=9)
  • Odpowiedz
@japecznikow: Nie sądzę. Lepiej napisać "W wyniku miareczkowania powstaje octan sodu - sól słabego kwasu i mocnej zasady, która ulega hydrolizie anionowej: [równanie reakcji]. Powstałe jony OH- odpowiadają za zasadowy odczyn roztworu.
  • Odpowiedz
@japecznikow: wysłałem ci link gdzie mogłeś znaleźć tę reakcję a to już połowa sukcesu, ale jak na podstawie napisanej reakcji nie potrafisz wyciągnąć i napisać wniosków to po co ty w ogóle przymierzasz się do tej matury? Wyciągania wniosków z obserwacji uczy się już w gimnazjum.
  • Odpowiedz