Wpis z mikrobloga

@dziadekwie: rolą UP jest aktywizacja bezrobotnych. Film promocyjny może sprawić, że ktoś się zainteresuje tematem i przełamie sie wewnętrznie i pójdzie do urzędu. #!$%@?ę tutaj od jakości filmiku, ale on jest adresowany do specyficznego kręgu odbiorócw. I nie wiem, co ma do rzeczy fakt, że jest to instytucja niedochodowa. Reasumując: nie widzę przeciwwskazań.
@dziadekwie: Dodam jeszcze, że to podobna sytuacja, jak z US promującymi sładanie deklaracji przez internet. Znów zahaczę o to, że takie klipy są kierowane do określonego targetu, ktory niekoniecznie jest świadomy wszystkich możliwości, które mu się oferuje. I zadaniem urzędów jest o tym informować.
@stekelenburg:

Film promocyjny może sprawić, że ktoś się zainteresuje tematem i przełamie sie wewnętrznie i pójdzie do urzędu.


Uważasz, że jest problem z wewnętrznymi oporami przed rejestrowaniem się w urzędzie? Ja tak nie uważam.

Zakres świadczeń urzędu jest bardzo skromny i symboliczny. Urzędy nie pomagają znaleźć pracy, a dotacje na działalność są kpiną. Problemem nie jest to, że mało ludzi się rejestruje, tylko to, że po zarejestrowaniu stają się tylko statystyką
@stekelenburg:

Dodam jeszcze, że to podobna sytuacja, jak z US promującymi sładanie deklaracji przez internet.


To nie jest podobna sytuacja, bo promując składanie deklaracji przez internet, usprawnia się funkcjonowanie urzędu i informuje petentów o dostępności nowej usługi.

Klip PUP nie jest klipem informacyjnym, tylko promocyjnym. Nie ma tam faktów i informacji, jest budowanie wizerunku i oddziaływanie na emocje.
@stekelenburg: Urząd pracy ma szkolić i znajdować pracę, a nie marnować pieniądze na głupie materiały promocyjne. Mam gdzieś aktywizację UP. Po cholerę to robi skoro dla tych aktywnych nie znajduje pieniędzy na wsparcie poszukiwania pracy i szkolenia. Wydaje żeby mieć więcej chętnych, podczas gdy i tak wszystkim chętnym nie jest w stanie pomóc. Gdzie tu logika

@dziadekwie nie nie powinien na to wydawać. UP jest wręcz szkodliwy, byłem raz i żałuję,
@dziadekwie: Moim zdaniem dobrze, że UP chce budować swój przyjazny wizerunek. Z naszej perspektywy ten spot jest mało wyrafinowany, ale jego adresatami są prości ludzie, do których trzeba trafić z prostym przekazem. Klip, jak jest pod nim napisane ma informować o usługach, jakie PUP świadczy dla bezrobotnych. Nie każdy jest świetnie zorientowany w tym, co można w takim urzedzie załatwić. Oprócz startych wyg, które wułudzają zasiłki rok w rok mimo, że
@stekelenburg:

Moim zdaniem dobrze, że UP chce budować swój przyjazny wizerunek.


Z tym się zgodzę, ale przyjazny wizerunek powinien być budowany na miejscu, poprzez przyjazne i skuteczne działania. I tu dochodzimy do sedna mojego niezadowolenia - przyjazny wizerunek nie ma sensu, jeśli jest to przyjazny wizerunek nieskutecznej instytucji.

I jeszcze jedna rzecz - po co budować przyjazny wizerunek instytucji, która i tak pęka w szwach i jest wobec swoich zadań bezradna?
@dziadekwie: mało, która instytucja przyzna, że jest nieskuteczna i stwiedzi: "nam to już nic nie pomoże". Poza tym oni tylko wykonują przepisy. To one są niedoskonałe.

Zapewne jest bezradna w sklai makro. Ale lepiej, żeby pomogła kilku osobom z tysięcy niż nikomu, bo nie będą wiedziec, że istnieje. UP to nie zajmuje się tylko rejestracją bezrobotnych, jakies tam inne zadania jeszcze ma i na tyle na ile się po tym filmiku