Wpis z mikrobloga

Niewygodna, niebezpieczna, nieintuicyjna, nieprzemyślana i często bezużyteczna - te przymiotniki idealnie opisują istniejącą infrastrukturę rowerową w Kielcach.

Podróżowanie na rowerze w Kielcach jest wyzwaniem - brak przejazdów dla rowerów, wysokie krawężniki, fatalna nawierzchnia, brak możliwości wjazdu na drogę dla rowerów lub zjazdu z niej, brak możliwości skrętu w innej relacji niż jedyna jaką przewidziała osoba projektująca, zakręty pod kątem prostym, w wielu miejscach ograniczona widoczność, mieszanie z ruchem pieszym, zmuszanie rowerzysty do kilkukrotnego przejeżdżania z jednej strony jezdni na drugą oraz konieczność kilkukrotnego zatrzymywania się na jednym skrzyżowaniu czy konieczność wciskania przycisków by w ogóle dostać zielone światło i móc przedostać się na drugą stronę skrzyżowania.

Razem chcemy to zmienić! Dlatego w naszym programie dla Kielc proponujemy rozwiązania, które sprawią, że podróż na rowerze po Kielcach będzie bezpieczna i wygodna. Przede wszystkim uważamy, że należy w końcu uchwalić standardy budowy infrastruktury rowerowej, które będą wymuszać na projektantach jej prawidłowe zaprojektowanie, tak jak to ma miejsce w innych miastach w Polsce, gdzie takie standardy obowiązują.

Na budowę nowej i utrzymanie (odśnieżanie, czyszczenie, naprawy) istniejącej infrastruktury rowerowej proponujemy przeznaczanie co roku min. 10 mln zł. Chcemy, by budowa infrastruktury rowerowej była poprzedzona badaniami potrzeb komunikacyjnych mieszkańców i mieszkanek oraz konsultacjami społecznymi. Marzymy o tym, by wszystkie ulice jednokierunkowe były dostępne w obu kierunkach dla rowerzystów.

Uważamy, że najważniejszym elementem polityki rowerowej jest jak najszybsze zlikwidowanie barier, które są największymi utrudnieniami dla rowerzystów – brak przejazdów dla rowerów, wysokie krawężniki czy długi czas oczekiwania na zielone światło. Już te działania przyczynią się do zwiększenia atrakcyjności ruchu rowerowego.

https://www.facebook.com/razemswietokrzyskie/photos/a.727416107362739.1073741828.727408490696834/1030276480410032/?type=3&permPage=1

#razem #partiarazem #kielce #rower #polityka
lewactwo - Niewygodna, niebezpieczna, nieintuicyjna, nieprzemyślana i często bezużyte...

źródło: comment_cKvJ1FG2hXQ2FHb81P5fim2FHmEHvJRK.jpg

Pobierz
  • 11
  • Odpowiedz
@lewactwo: ta, i skończy sie jak w szczecinie, #!$%@? ścieżek rowerowych wszędzie, poprzez ZWĘŻENIE ulic przeznaczonych dla ruchu samochodowego. Nie #!$%@?, dziękuję
  • Odpowiedz
Nie zapominaj o pozbruku bez fazowanych krawędzi, nawet jeżeli ścieżka rowerowa jest nierówna to i tak lepiej się jeździ


@Erk700: kostki downa w ogole WON. Takze z chodnikow. Nie ma bardziej obrzydliwej nawierzchni... tym bardziej, ze mieszanka z ktorej je tlocza juz od nowosci ma kolor brudu. Sciezki z asfaltu, chodniki z tradycyjnych kwadratowych plyt.
  • Odpowiedz
@lewactwo > Marzymy o tym, by wszystkie ulice jednokierunkowe były dostępne w obu kierunkach dla rowerzystów.

Może frytki do tego? Już widzę jak mi wyjeżdża rower zza zakrętu oczywiście jadąc środkiem bo dla naszych cyklistów jazda przy prawej krawędzi często jest terminem mało zrozumiałym.
Po to jest jeden kierunek żeby jeździć w jedną stronę. Chcesz w drugą? Zsiądź z roweru i go sobie przeprowadź chodnikiem.
Może jeszcze zezwolenie na jazdę na czerwonym?
  • Odpowiedz