Aktywne Wpisy
Maurelius +539
Mówcie, co chcecie, ale to jest stary, dobry, propaństwowy Tusk - podejmujący trudne i niepopularne decyzje, które na pewno odcisną się negatywnie na sondażach KO, ale konieczne i długofalowe, zgodne z interesem i bezpieczeństwem PAŃSTWA. Coś, czego pisowcy NIGDY nie potrafili zrobić, bo każde ich działanie było podejmowane w oparciu o badania jak odciśnie się ono na słupkach poparcia.
#sejm #polityka #bekazpisu #ukraina #wojna #rolnictwo
#sejm #polityka #bekazpisu #ukraina #wojna #rolnictwo
paczelok +40
Dlaczego świadomi mężczyźni wybierają za żony 10-15 lat młodsze od siebie dziewczyny?
Bo prawdopodobieństwo, że taka dziewczyna będzie życiowo "czysta", bez przejść, dziwnych akcji, bez wielu grzechów, karuzeli kutang jest bardzo wysokie. Nie ma nic piękniejszego u kobiety jak czystość, niewinność, szlachetność. Taka dziewczyna nigdy nie straciła kręgosłupa moralnego, nigdy nie zrobiła nic wbrew sobie. Jest jak nierozwinięty, rzadki kwiat, który trzeba pielęgnować, żeby pokazał swoje piękno.
Wam wmówiono, że rozwiązłość, niedbanie
Bo prawdopodobieństwo, że taka dziewczyna będzie życiowo "czysta", bez przejść, dziwnych akcji, bez wielu grzechów, karuzeli kutang jest bardzo wysokie. Nie ma nic piękniejszego u kobiety jak czystość, niewinność, szlachetność. Taka dziewczyna nigdy nie straciła kręgosłupa moralnego, nigdy nie zrobiła nic wbrew sobie. Jest jak nierozwinięty, rzadki kwiat, który trzeba pielęgnować, żeby pokazał swoje piękno.
Wam wmówiono, że rozwiązłość, niedbanie
Komuś w zeszłym tygodniu obiecałem, że jak mi się uda, to siądę to Magii i Myszy i opowiem troszkę o grze.
Zaskoczyła mnie fabuła i otoczka mechaniczna zbudowana dookoła niej. Każdy scenariusz to osobna opowieść rozgrywająca się przez z góry określony czas. Każda śmierć (tu: "pojmanie") naszej myszy powoduje przyspieszenie końca opowiadania. Bo Myszy tak naprawdę nie giną - postaci wracają do gry po zakończonej walce. Jednak pojmanie naszego bohatera sprawia, że przesuwamy znacznik bliżej końca opowieści i tym samym narażamy się na porażkę.
Zanim siadłem do rozgrywki, miałem wyobrażenie o tej grze jak o bajce. I dużo się nie pomyliłem, ale czytając fabularny wstęp do przygody naprawdę mnie pochłonął. Jest cholernie dobry.
Zasady są bardzo proste. Wszystko rozgrywa się o rzuty kostkami ze specjalnymi oznaczeniami: miecza, miecza z tarczą, łuku i sera. Oprócz tego, w rogu znajduję się malutkie cyferki 1-3, oraz niektóre ścianki mają specjalny znaczek który wykorzystywany jest np. przy wychodzeniu z wody, szperaniu.
Na początku może być troszkę mylące kiedy jaki symbol ma znaczenie i kiedy wylosowanie sera powoduje postęp opowieści. Ale dwie / trzy rundy z instrukcją i można załapać sposób gry.
Mimo wszystko miałem takie uczucie z tyłu głowy, że coś robię źle, albo że o jakiejś zasadzie zapominam, mimo że upewniałem się trzy razy czy nic nie pomijam. Nie wiem, czy to jakiś mały zgrzyt w zasadach i być może to tylko moje subiektywne odczucie, ale nie umiałem się przy żadnej partii pozbyć tego wrażenia.
Pomijając to wszystko, zasady są przystępne, nie ma zbytnich udziwnień i nawet początkujący gracze powinni ogarnąć o co chodzi. Fabuła i opowieści są świetne, a kampania wymagająca. Zdarzają się też zadanie poboczne i sami decydujemy czy się ich podejmujemy. Instrukcja sugeruje też, że może mieć to wpływ na dalsze losy naszych małych bohaterów.
Wykonanie jest super - wszystko na bardzo wysokiem poziomie, również figurki, które w innych grach często wykonane są z plastiku który się wygina i odkształca. W moim egzemplarzu nic takiego nie ma miejsca i figurki, mimo że małe, to są prześliczne. Jednak za cenę 200 PLN to pudełko wydaje się troszkę pustawe...
Czy poleciłbym tę grę? Jak masz dużo kasy i wydanie ponad 200 PLN na planszówkę Cię nie przeraża, to jasne, czemu nie :D Jeśli to ma być jedna z pierwszych gier, to na pewno za taką cenę wolałbym kupić 2-3 inne gry. Jeśli masz doświadczenie z planszówkami, to warto się przyjrzeć, bo fabuła moim zdaniem jest super, rozgrywka nie jest przesadnie długa, a mechanika pozwala zagrać z mniej doświadczonymi graczami i wprowadzić ich w świat planszówek.
#grybezpradu #gryplanszowe #rottenrecenzuje
Tzolk'in
Pathfinder
Martwa Zima: Część 1 i Część 2
Posiadłość Szaleństwa
Zimna Wojna
Gra mimo że ma łatwe zasady, to nie jest łatwa. Ograniczenie czasowe sprawia, że bywa bardzo ciasno z czasem i po prostu nie da
Także sprzedam ;) Dodatki nie używane! =) Podstawka
Aha, no i zasady do dupy napisane.
Wracając do Myszy: Gra jest spoko, ale IMHO "troszkę" cena jest zbyt wygórowana w porównaniu do tego, co się dostaje, no i może faktycznie, 11 scenariuszy to trzeba mieć samozaparcie żeby popchnąć :D
No i fajnie, że po angielsku. Ponoć to odpowiednia gra na ten język.