W jaki sposób działa system dobierania przeciwników w Hearthstone? Max McCall, projektant gry, rzucił wczoraj trochę światła na tę sprawę na forum battle.netu:
"[...]jedyną zmienną, która wpływa na to kim jest twój przeciwnik, jest twój 'wskaźnik umiejętności'.
Dobieranie przeciwników (match-making) działa na takiej zasadzie:
Aby ocenić wskaźnik umiejętności danego gracza, używamy specjalnego algorytmu. Algorytm ten po każdej skończonej grze generuje nową wartość twojego wskaźnika, przy czym pod uwagę brany jest wynik gry, aktualny wskaźnik twój i przeciwnika, oraz historia wartości twojego wskaźnika.
Wskaźnik ten nazywamy w skrócie MMR (match-making rating - wskaźnik doboru przeciwników). W trybie rozrywki oraz w randze legendy przeciwnicy dobierani są na podstawie podobnych MMR. Inaczej jest w rangach poniżej legendy, gdzie przeciwnicy dobierani są na podstawie podobnej ilości gwiazdek. Twój wskaźnik to jedyne dane, jakie otrzymuje nasz system doboru przeciwników. Nie dostaje on informacji na temat talii którą grasz, talii przeciwko której dopiero co grałeś, ani żadnych innych danych poza twoim wskaźnikiem.
Kiedy klikasz przycisk 'zagraj', otrzymujesz miejsce w kolejce do wybranego trybu. System doboru przeciwników sprawdza twoje MMR i porównuje je ze wskaźnikami wszystkich innych graczy w kolejce. Kiedy znajdzie kogoś z takim samym MMR jak twoje, zostajecie sparowani do gry. Jeśli nie uda się to za pierwszym razem, system odczekuje kilka sekund i próbuje ponownie. Za drugim razem nie szuka już tylko i wyłącznie graczy z takim samym wskaźnikiem jak twój, ale także takich, których MMR jest prawie takie samo. W razie porażki, system po kilku sekundach po raz kolejny powtarza tę czynność. Różnica w podobieństwie MMR zwiększa się wraz z czasem oczekiwania. Jest to konieczne, by gracze nie zostawali w kolejce zbyt długo. Zazwyczaj jednak para dobierana jest tak szybko, że różnice MMR tak naprawdę nie mają znaczenia. Kiedy gra się skończy, twój wskaźnik jest aktualizowany i cały proces powtarza się przed następną rozgrywką."
@n3mlHS: Ciekawe dlaczego po pół roku grania nie mając pojęcia o gotowych deckach i mając +\- 60 wygranych w rankingu, MMR rzuca mnie na złotych przeciwników? Rozumiem że mam takiego samego skilla jak gracz który wygrał ponad 500 bitew rankingowych i ma zapewne tyle kart ile ja będę 3 lata zbierał?
Wez pod uwage ze ktos kto wygral 500 gier rankingowych nie musi byc dobrym graczem. Grac moze od dawna ale raz na jakis czas do tego np. na ranku 20-15 to mu sie winy wbily i tyle.
"[...]jedyną zmienną, która wpływa na to kim jest twój przeciwnik, jest twój 'wskaźnik umiejętności'.
Dobieranie przeciwników (match-making) działa na takiej zasadzie:
Aby ocenić wskaźnik umiejętności danego gracza, używamy specjalnego algorytmu. Algorytm ten po każdej skończonej grze generuje nową wartość twojego wskaźnika, przy czym pod uwagę brany jest wynik gry, aktualny wskaźnik twój i przeciwnika, oraz historia wartości twojego wskaźnika.
Wskaźnik ten nazywamy w skrócie MMR (match-making rating - wskaźnik doboru przeciwników). W trybie rozrywki oraz w randze legendy przeciwnicy dobierani są na podstawie podobnych MMR. Inaczej jest w rangach poniżej legendy, gdzie przeciwnicy dobierani są na podstawie podobnej ilości gwiazdek. Twój wskaźnik to jedyne dane, jakie otrzymuje nasz system doboru przeciwników. Nie dostaje on informacji na temat talii którą grasz, talii przeciwko której dopiero co grałeś, ani żadnych innych danych poza twoim wskaźnikiem.
Kiedy klikasz przycisk 'zagraj', otrzymujesz miejsce w kolejce do wybranego trybu. System doboru przeciwników sprawdza twoje MMR i porównuje je ze wskaźnikami wszystkich innych graczy w kolejce. Kiedy znajdzie kogoś z takim samym MMR jak twoje, zostajecie sparowani do gry. Jeśli nie uda się to za pierwszym razem, system odczekuje kilka sekund i próbuje ponownie. Za drugim razem nie szuka już tylko i wyłącznie graczy z takim samym wskaźnikiem jak twój, ale także takich, których MMR jest prawie takie samo. W razie porażki, system po kilku sekundach po raz kolejny powtarza tę czynność. Różnica w podobieństwie MMR zwiększa się wraz z czasem oczekiwania. Jest to konieczne, by gracze nie zostawali w kolejce zbyt długo. Zazwyczaj jednak para dobierana jest tak szybko, że różnice MMR tak naprawdę nie mają znaczenia. Kiedy gra się skończy, twój wskaźnik jest aktualizowany i cały proces powtarza się przed następną rozgrywką."
źródło
#hearthstone #hsdevtalk