Wpis z mikrobloga

Witajcie rakietowe mireczki!

Wczoraj odbyło się pierwsze zebranie ekipy SpaceR-u

podsumowanie dla wszystkich

1. Ogólnie o programie kosmicznym

Cel:
ogólnym celem całego programu jest popularyzacja wiedzy o przemyśle rakietowym i kosmicznym poprzez zabawę. Zebranie całej wiedzy zdobytej podczas projektu w przystępnej formie na stronie internetowej (która będzie wykonana przez @elektryk91), która pomogłaby innym wejść w tematykę budowy rakiet.

Target:
Akcja jest skierowana do osób które się tym interesują. Będą one mogły obserwować co robimy, czerpać wiedzę i inspiracje, powielać nasze czyny.

Plan:
Realizacja programu: 3 misje o rosnącym poziomie trudności i złożoności. Pierwsza misja (styczeń/luty 2017).

Budżet:
początkowo będzie celowo niski (ok. 200zł na pierwszą misję), tak aby każdy miał możliwość powtórzenia tego startu na własną rękę utrzymując niskie nakłady.

Po raz pierwszy rozważyliśmy możliwość crowdfundingu na misje nr. 2 i 3, czyli jak już coś zrealizujemy z własnych funduszy i będziemy mogli pokazać światu że potrafimy.

2. Reklama

Podczas pierwszych tygodni/miesięcy będziemy się reklamować poprzez naszą stronę internetową, i oczywiście wśród elity światowego internetu, czyli mirko! Większe reklamowe chwyty zostawimy na później.

3. Logo i nazwa

Logo ulegnie zmianie. Tutaj @dede18 wykazał się wzorowym zachowaniem, przygotowując przed spotkaniem udokumentowaną analizę logów innych programów kosmicznych.

Nazwa może ulec zmianie. Nowa ewentualna nazwa powinna przekonywająco być lepsza od aktualnej, np. być bardziej skuteczna w kontekście reklamy i zbierania nowych środków.

4. działy i ich organizacja

Zgodnie ustaliliśmy dążenie do decentralizacji. Każdy dział będzie miał własnego szefa. Obecnie wybraliśmy następujących przewodniczących:

- dział techniczny: @schwanz za wieloletnie doświadczenie w budowie rakiet
- dział marketingowy/reklama: @OCISLY za bordo i skuteczny, wstępny plan
- dział graficzny: @Dede18 za wzorowe i merytoryczne przygotowanie się do spotkania
- IT: @elektryk91 za wykazaną znajomość narzędzi informatycznych i deklaracje stworzenia strony internetowej korzystając z własnych środków. Sumienna i rzeczowa ocena sytuacji podczas spotkania.

Każdy szef będzie koordynatorem prac w poszczególnym dziale. To nie znaczy że inni będą mieli mniejszy wkład do prac. Mówię to np. w kontekście działu graficznego, gdzie @Zataok jako pierwszy ruszył z konkretną inicjatywą.

Kilka słów o samym zebraniu:

- Szybkie tempo pozwoliło w nieco ponad godzinę ustalić całkiem sporo aspektów programu.
- Mimo tego wysoka liczba uczestników powodowała niepotrzebne dywagacje i powtarzanie kilka razy tych samych wniosków. Część użytkowników musiała czekać podczas rozmowy o aspektach które ich nie dotyczą.
- Zebranie odbyło się według średnio luźnego planu. Podczas następnych spotkań bardziej ścisły plan pomoże nam w zwiększeniu efektywności.

Następne zebranie? Dziś o 20:00 z technikami? Tak żeby zdążyć przed Marsem :D Wymagana Obecność @schwanz.

#lotyspacer #technologia #kosmos
  • 14
@mybeer: Wypadałoby zebrać do kupy strukturę, ile osób i kto jest w danym dziale z listą i ogarnąć resztę chętnych, którzy nie wiedzieli nawet o wczorajszym zebraniu. Dopiero @navyblue np. wczoraj zaprosiłem, a takich osób jest więcej. Do znudzenia tłukliśmy to wczoraj na zebraniu z @elektryk91 i @Smutnytramwajzruczaju ale spotkanie skończyło się zbyt szybko :)
@Feeps
@Smutnytramwajzruczaju

Wszyscy znaliśmy tematy zebrania przed jego rozpoczęciem. Plan został wykonany w 100%, plus zostały poruszone inne kwestie.

Uważam że ogólny plan powinien zostać ustalony przed konkretami. I tak właśnie zrobiliśmy. :)

Działy zostały obsadzone już w piątek. Nie zrozumiałem waszej uwagi.