Wpis z mikrobloga

Siema #seoinfo

jedziemy dalej z optymalizacją GIMtravel a dokładniej zrobiłem nowy landingpage wyjazdy narciarskie

Ostatnie dni spędziłem na dopinaniu oferty na tegoroczny wyjazd narciarski. Zmieniłem layout na zimowy i przygotowałem wyżej wspomnianą stronę docelową dla działań SEO.

Czym charakteryzuje się taka, moim zdaniem, mocna podstrona pod wyszukiwarki?

1. Treść, treść i jeszcze raz treść. Stworzyłem mający sens, UNIKALNY, tekst na ponad 6000 znaków, wplatając w niego sporo interesujących mnie fraz, z informacjami o dolinach narciarskich do których organizujemy wyjazdy + linki do interaktywnych mapek. Oczywiście pod względem wyglądu można tam jeszcze sporo poprawić i nie wykluczam różnych zmian w formatowaniu tekstu, dodaniu grafik itp. jednak teraz wystarczyło mi po godzinach czasu na przygotowanie tego tak jak jest.
2. Title i description, jak widać nie są bardzo wyszukane ale dzięki wcześniejszemu sprawdzeniu słów kluczowych wiedziałem. że warto wrzucić kujawsko-pomorskie do title. Wiem, że w SERPach nie mieści się cała nazwa województwa ale trudno pierwsza część jest dla mnie ważniejsza.
3. Struktura nagłówków, od najwyższego h1, przez h2 po h3. Starałem się w naturalny sposób umieścić tam jak najwięcej odmian interesujących mnie słów kluczowych. Z uwagi, że nie mam ciśnienia na konkretne frazy całkiem zgrabnie udało się uniknąć typowego SEO SPAMu
4. Zoptymalizowane nazwy plików graficznych i alty
5. Może powinienem podlinkować to w menu górnym bardziej na "wyjazd na narty" albo "obozy narciarskie" jednak na dniach przygotuję podobną podstronę dla obozów i kolonii i wiem, że zaraz zabrakłoby w menu miejsca, a nie chcę rozbijać go na piętrowe albo rozwijane + nie podobało mi się jak to wygląda. Zdecydowałem się przez to po prostu na słowo "narty"... serwis jest mały ze znikającymi sezonowymi ofertami więc tutaj cudów wewnętrznym linkowaniem nie osiągnę.

Nastawiam się, że zapytania lokalne na Toruń domena zgarnie bez problemu, starłem się w treści wspomnieć parę razy o Bydgoszczy i województwie kujawsko-pomorskim (wrzuciłem też do nagłówka h2), ciekawe czy wyjdzie naturalnie :)

Może ma ktoś jakieś uwagi? Coś przeoczyłem? Jakieś inne praktyki?
Pozdrawiam!
  • 9
@Oczomyjka: tak to jest wg mnie poprawa (cały czas mówie o średniej, więc są słowa z dużo większą i słowa bez różnic) oraz to że minęły dopiero 3 dni, a tendencja wzrostu się utrzymuje, no i to że lepiej jakikolwiek plus niż żaden
@JestemZSosnowca: Jest pełno casów z SSL i to jest norma, że skacze kilka pozycji i po 7-14 dniach wraca z powrotem, czasem zostaje. Skok z 49 do 43, ie daje żadnego efektu. gdybyś wbił na drugą stronę to byłby efekt, ale tak głęboko nikt nie zgląda. Sam mam strony które z organica ciągną po 1500-2000UU dziennie, więc mam trochę pojęcia w tym temacie.
@Oczomyjka: co pozostaje... jak tylko przyznać Ci rację, UX leży, call to action brak (lewego sidebara bym tym nie nazwał). Nie ma sensu tłumaczyć się z braków bo są widoczne. Do zrobienia w przyszłości, aktualnie ważniejsze jest zgodnie z założeniami "projektu" zoptymalizowanie skryptu tak, żeby zaczął ściągać ruch, konwersja ruchu z to kolejny etap. Tak jak nie ma jeszcze celów w analytics, wersji mobilnej itd... Dziękuję za zwrócenie uwagi :) Tag
@Gruzlik: A już kojarzę ten tag, oki a więc moja propozycja:
każdy nagłówek z frazą, powinien być linkiem do danego artykułu na dany temat (300-400 słów w artykule). W tych artykułach musi być przycisk (zamów terminy, zadzwoń, etc). Mapę umieść w iframie, a jeśli musi być już tak to target="_blank" bo ludzie wychodzą ze strony i trafiają "donikąd"

Chciałbym też dodać że zajmuje się tym zawodowo i chętnie przyjmę zlecenia ;)