Wpis z mikrobloga

Bank światowy o polskiej reformie edukacji w 1999 r.
1) Polska z powodzeniem przeprowadziła skomplikowane reformy oświatowe, które zaowocowały znaczącą poprawą wyników 15-letnich uczniów w naukach matematycznych i przyrodniczych oraz w czytaniu i interpretacji, zgodnie z wynikami Programu Międzynarodowej Oceny Umiejętności Uczniów (PISA) w okresie od 2000 roku.

2) Inne kraje Unii Europejskiej, na przykład Bułgaria, są zainteresowane przykładem Polski jeżeli chodzi o reformę oświatową.

3) Bank Światowy pomaga rozpowszechniać polskie doświadczenia w krajach, które chcą się uczyć na wnioskach z reform przeprowadzonych w Polsce na przestrzeni ostatnich 25 lat transformacji. Wymiana doświadczeń jest możliwa dzięki programowi BŚ pod nazwą „Polska partnerem globalnego rozwoju”.

Całość tutaj: http://www.worldbank.org/pl/news/feature/2014/12/16/cross-country-sharing-of-polands-reform-experience-new-ideas-for-education

a jakie kontrargumenty ma Pani Zalewska ?

Xianist - Bank światowy o polskiej reformie edukacji w 1999 r.
1) Polska z powodzeni...

źródło: comment_2kLLpQDMUGySv7FEXualyN0Q9HOSdqAF.jpg

Pobierz
  • 113
  • Odpowiedz
@Xianist: ale to reforma III RP teraz nastał dobrobyt, panowanie i władza Jedynego Króla i Właściwego Pana Kraju Lechitów. Wszystko trzeba zmieniać. Co z tego, że to funkcjonowało dobrze, to wymysł ludzi z lewa.

A tak na poważnie to np. w szkole podstawowej do której ja uczęszczałem będą 4 klasy, gdzie jest póki co 6, a po reformie i tak klasy 5-8 będą tam gdzie było do tej pory gimnazjum. I
  • Odpowiedz
@Xianist: Główne kontrargumenty to "hurr durr gimnazjum to patologia" i "ja skończyłem ośmioletnią podstawówkę i wyszedłem na ludzi, więc tak ma być"

Przypomina to trochę przeświadczenie że jak stłuczesz termometr to gorączka zniknie.
  • Odpowiedz
I na #!$%@? to zmieniać było?


@czarny_matt94: Temat zastępczy. I aby pokazać, ze władza coś robi. PiS lubi wszystko zmieniać po swojemu tylko po to aby zmienić. Tak jak chcą zmienić nazwę Akademii Obrony Narodowej. Żadnej jakiejś ciągłości i trwałości. W USA uczelnie wojskowe lata mają i nikt tam im nazw nie zmienia bo się władza zmieniła. No ale u PiSu wszystko musi "naprawiać"
  • Odpowiedz
@czeki21:

Aby wiedzieć że gimnazja obniżyły poziom nauczania i przyczyniły się do powszechnego zidiocenia to nie potrzeba przeprowadzać badań.


Wiadomo, po co komu badania. Prostaczkom twojego pokroju wystarczy "chłopski rozum" by wypowiadać się na każdy możliwy temat.
  • Odpowiedz
@Variv: i to boli jak #!$%@? bo z racji zainteresowań śledzę giełdę i serce mi pęka jak widzę co się tam dzieje.

@czeki21: #!$%@?. Porównaj badania i się przekonasz. Po 8;letniej podstawówce musisz szybko wybierać co masz dalej z nauką i życiem robić. Jak jesteś debilem idziesz do zety, a tam dużo wiedzy książkowej nie przyswoisz. A gimnazjum rozszerzało to czego uczyło się w podbazie i można było, jak się
  • Odpowiedz
@Xianist: 68% emerytów popiera likwidację gimnazjów, a 68 % emerytów to więcej niż 98% specjalistów którzy są przeciwni demontażowi obecnego systemu oświaty.
Jednym słowem to jest Idiotyczna i populistyczna reforma. Argumenty są zbędne.
  • Odpowiedz
banda idiotów, czy tego nie można gdzieś zaskarżyć? Wybudowany szkoły, zaplecze techniczne kosztem mniejszych szkół a teraz znów upychaj dzieciaki w małych szkółkach wiejskich.
  • Odpowiedz
@Variv: do tego się nie posuną.

@pikus88: witaj w kraju absurdu. Ogólnie to teraz w klasach 1-3 są dzieci z niżu demograficznego. Jednakże nadciąga do szkół efekt miłości ludzi urodzonych w okresie wyżu z początku lat '80. Za 2-3 lata to znów na zmiany będą dzieciaki chodziły do szkół bo się nie #!$%@?ą i tyle pomieszczeń nie będzie. No i najlepsze 7 latek i 15 latek w jednym budynku. Paranoja.
  • Odpowiedz
No i przy okazji jest pretekst do zmiany programu nauczania.


@Variv: i systemu wybierania nauczycieli, teraz beda z gory mianowani gminy tylko pensje placic będą. Czyli klasa nie poszla na smolensk? Ciekawe kto bedzie na twojej pozycji za rok
  • Odpowiedz
@Xianist: szczerze to mam nadzieję, że Łunia (brukselska, śmiercionośna, wielka, nierządnica europejska) zagrozi zwrotem dotacji na gimnazja i plan anihilacji polskiej edukacji zostanie "wygaszony" razem z tą idiotką Zalewską.
  • Odpowiedz
@czeki21: myślę że tu nie chodzi o twoją osobę, tylko o twoję osobiste odczucia które nie są miarodajnym odzwierciedleniem wyniku dla całej populacji
  • Odpowiedz
@Xianist: Ja pamiętam czasy kiedy je wprowadzano i jaki był cel ich wprowadzenia. Miały podnieść poziom nauczania, ale nic takiego nie nastąpiło. Państwo poniosło ogromne koszta a zamiast zlikwidować problemy stworzyło nowe. Wielu "mądrych" się tu wypowiada ale zapewne ich rodzice to dyrektorzy, pracownicy administracji, nauczyciele gimnazjów i tutaj myślą że coś wywalczą. Pomysł z gimnazjami był od początku błędem. To że pozwolono na istnienie tego błędu przez tyle lat nie
  • Odpowiedz
@czeki21: Poziom nauczania właśnie się podniósł co pokazują badania. Jakoś wolę wierzyć rzetelnym zestawieniom niż Twoim odczuciom.

Daj jakieś dane, statystyki, udowodnij że gimnazja były błędem. Chętnie się dowiem dlaczego. Bo póki co to nie jesteś lepszy od Zalewskiej i gadasz pustymi frazesami.
  • Odpowiedz
@The_Riddler: To skoro się podniósł to dlaczego co roku matury muszą być coraz łatwiejsze? Dlaczego nie podniósł sie poziom uczelni wyższych? Co takiego dają gimnazja? Gimnazja generują koszta dla systemu oświaty nie dając nic w zamian.
  • Odpowiedz
@Xianist: Wiele razy słyszałem od prowadzących, że po 4-letnich liceach umiało się znacznie więcej niż teraz, to chyba coś znaczy. Praktycy w w mojej branży twierdzą z kolei że 4-letnie technika też się sprawdziły, i technicy elektrycy niewiele umieją. Nauczyciele w liceach też chwalili stary system...
  • Odpowiedz