Wpis z mikrobloga

Jakiś czas temu wrzucałem gifa z gry która polega na sterowaniu kajakiem i przepłynięciu nim jak najdalej. Długo nic nie robiłem, ale projekt kontynuuję. Teraz całość wygląda tak: https://www.youtube.com/watch?v=j5HdA7QHC-s
Mechanika jest bardzo prosta - kajak płynie na wprost a po wciśnięciu klawisza skręca w stronę w która pokazują strzałki. Teren jest generowany losowo.
Zastanawiam się jak inaczej mógłbym wskazywać kierunek skrętu zamiast tych strzałek bo wydaje mi się, że na razie jest to trochę brzydkie rozwiązanie. Co sądzicie o tym? Jeszcze wrzucam dodatkowo screena.

W miarę rozwoju postaram się wrzucać posty pod tagiem #canoegame

#gamedev
Symeg - Jakiś czas temu wrzucałem gifa z gry która polega na sterowaniu kajakiem i pr...

źródło: comment_lKWr0kOmT6vPWzGBdA2UawUzsDPxUfM7.jpg

Pobierz
  • 17
@Symeg: nie lepiej pozwolić graczowi wybierać kierunek, a te strzałki zastąpić kierunkiem w jaki zawsze by "prąd" ściągał? :) I wtedy te strzałki zmienić na animacje wody po prostu.
@nietopies: Docelowo zamierzam na Androida. Na PC tylko tworzę.
@Drakalen: Właśnie głównym założeniem było to, że w danym obszarze można skręcać tylko w jednym kierunku. Przez to trzeba zwracać uwagę jaki dalej jest kształt rzeki tak aby móc wymanewrować. Co do animacji wody też myślałem o tym, ale nie mogę sobie w żaden sposób tego wyobrazić jak to ma wyglądać :/
@Symeg: no co do animacji to takie malutkie fale w kształcie odwróconego "c" czy coś. I leciały by w jednym kierunku. Jak do góry by miało iść, to byś odwróconą dał. :)
@Symeg: oczywiście, bo same sterowanie to nawet początkujący gracz ogarnie a bez wyzwań szybko się znudzi, a to ma być rwąca, dzika rzeka, żywioł który zabija, jak będzie trudna to ludzie będą grali (flappy bird był trudny), żeby udowodnić, że są lepsi, ogarnij jeszcze prosty publiczny ranking na przepłyniętą odległości i sukces gotowy. Jeżeli chodzi o sterowanie to masz małe pole manewru, ale może dobrym pomysłem będzie wychylenie żyroskopowe telefonu o
@Symeg: Chodziło mi, że telefony poprzez swoje wychylenie przekazują informacje o przyspieszeniach telefonu, realizuje to Czujnik-G, chyba gra asphalt z tego korzysta, zainstaluj i sprawdź jak to działa, może Ci się spodoba.