Wpis z mikrobloga

Mireczki, reklamowaliście może ostatnio telefon kupiony przez x-kom? Już drugi raz mam problem z Meizu m2 kupionym przez ich sklep - za pierwszym razem bateria padała jak mucha - reklamacja - przysłali kuriera, naprawili, było git. Pare dni temu telefon się rozładował i od tamtej pory nie reaguje na nic, wiec prosta sprawa - otwieram zgłoszenie reklamacyjne przez strone x-komu i wio. Teraz dostałem od nich takiego maila:

"Witaj,
Witamy serdecznie,

Pragniemy poinformować, iż w przypadku wszystkich sprzedawanych przez naszą firmę notebooków, monitorów oraz wielu innych urządzeń (także w tym konkretnym przypadku) Klient posiada gwarancję producenta w trybie door2door (lub analogiczną). Prosimy pamiętać, że w takiej sytuacji firma x-kom nie jest gwarantem, w związku z czym nie odpowiada za przysłanie kuriera czy nadanie numeru RMA. Aby dokonać reklamacji danego sprzętu, należy skontaktować się bezpośrednio z gwarantem (najczęściej jest nim producent).

Po zgłoszeniu usterki u gwaranta:
a. wyśle on kuriera, który odbierze sprzęt i dostarczy do producenta, a po zakończeniu reklamacji odeśle z powrotem do Państwa LUB
b. producent przyśle serwisanta, który naprawi sprzęt na miejscu zgłoszenia usterki (dotyczy to głównie sprzętu biznesowego firmy Dell).
W obu przypadkach, cała procedura odbywa się na koszt producenta i wykonywana jest w możliwie najszybszym trybie.

Dane kontaktowe do gwaranta znajdują się na karcie gwarancyjnej dołączonej do urządzenie. Można je także znaleźć na naszej stronie, pod adresem http://x-kom.pl/serwis - są one dostępne w formie graficznych logo producentów (w przypadku marki Packard Bell gwarantem jest firma Acer).

Niniejsza procedura nie wyłącza, nie ogranicza ani nie zawiesza uprawnień kupującego wynikających z Ustawy z dnia 30 maja 2014r o prawach konsumenta (Dz.U. z 2014r poz. 827).

W razie pytań bądź wątpliwości jesteśmy do Twojej dyspozycji."

i ni #!$%@?, nic z tego nie rozumiem. to komu ja mam teraz #!$%@? ten telefon odesłać i gdzie to zgłoszenie otworzyć? Murki - help!

#meizu #xkom @x-kom #telefony #pomocy

Edit: dodam, że numer RMA dostałem w poprzednim mailu
  • 11
@przepelniony: chyba chcą cię spławić, dlatego to tylko informacja, nie ma w mailu nic na temat bezzasadnego zgłoszenia.
Chca umyć rączki i zasugerować, żebyś wysłał towar do producenta zamiast do nich( ͡° ͜ʖ ͡°)
Owszem gwarancję masz u producenta, za to ich obowiązuje wciąż to o czym pisali tez w tym mailu, czyli

Niniejsza procedura nie wyłącza, nie ogranicza ani nie zawiesza uprawnień kupującego wynikających z Ustawy
@przepelniony: chcielibyśmy bliżej przyjrzeć się Twojej sprawie. Bardzo prosimy o przesłanie numeru reklamacji w wiadomości prywatnej. Postaramy się znaleźć rozwiązanie całej sprawy
@sambarumba: @mrbarry: dziękuje Panowie za pomocne rady. Poczekamy do jutra i zobaczymy, co na to @x-kom: , nie ukrywam - że wolałbym sprawę załatwić polubownie, niż wykłócać się o prawo, które defacto stoi po mojej stronie. Nie chce już więcej tego telefonu, chcę zwyczajnie gotówkę spowrotem na konto lub do łapki.
@przepelniony: nie ma co liczyć na szybka odpowiedź od @x-kom; w moim przypadku przeciągali sprawę ponad miesiąc aż w końcu nie naprawili laptopa - dodatkowo odesłali mi sprzęt z pęknięciem; sprawa trafiła do rzecznika, ale wszystko trwa już ponad 3 miesiące; na pewno nie polecam tej firmy