Wpis z mikrobloga

@XTas: Robisz pętlę, na początku zbierasz dane z czujników, potem robisz kilka ifów ustawiających parametry wentylacji (no nie wiem, chyba prędkość wiatraka, co tam jeszcze można?), kończysz pętlę i tak do usranej śmierci ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Ewentualnie możesz zrobić maszynę stanów, jak zależy ci na przejrzystości. Rysujesz kilka bloczków w którym są różne stany maszyny (np. wiatrak 100%, wiatrak 0%, wiatrak 50%) i między nimi strzałeczki
Mangita - @XTas: Robisz pętlę, na początku zbierasz dane z czujników, potem robisz ki...

źródło: comment_tHByeCf6EaENUPIMI0pfKhu10bsocVD8.jpg

Pobierz
@Mangita: @XTas: Sterowanie robi sie na ogół na pid a nie if'ach tak jak by co. np sterowanie cisnieniem, sygnal zwrotny od czujnika pomiaru cisnienia wchodzi do pida i bloczek pida wylicza ci sygnal. I tyle w temacie
@rrobot: @Mangita: @cicho_tam: @prondzyk:
Tak, jestem studentem ( ͡° ʖ̯ ͡°) Piszę pracę inżynierską i muszę zrobić algorytm sterowania w formie schematu blokowego.
W pracy miałem do czynienia głównie ze sterownikami Delty Controls, tam jest język tekstowy GCL+, a algorytm sterowania zawsze był opisywany słownie.
a algorytm sterowania zawsze był opisywany słownie.


@XTas: To mam dla Ciebie taki protip:
Działanie wkładasz do prostokąta
Warunek przejścia dajesz nad strzałką, która idzie do prostokąta docelowego.

Pełno tego w internetach, bo ktoś sobie ubzdurał, że tak jest "fajnie" ( ͡° ͜ʖ ͡°). Jeden Rabin lubi tak, inny lubi siak. Jest jednak pewien standard, który nazywa się SFC i możesz tam zacząć, chociaż wątpię byś potrzebował
@XTas: też działałem na delcie w byłej pracy:) przełóż słowna na ten schmat bokowy i wrzuć. Choć znam ból, też nigdy nie lubiłem lać wody a tu to wodolejstwo.
@Mangita: Brawo odkryłeś Amerykę, a czy określenie pid oznacza fizyczny moduł który trzeba sam zrobić? W przykładowo wspomnianej delcie masz bloczek regulator podajesz nastawy. Bo program piszesz na sterowniku która ma wejścia i wyjścia. Co za ludzie.