Wpis z mikrobloga

#randomanimeshit #originalcharacter autor- #shiratama
#meisterpisze: @zeligauskas @wykopowy_on @MlodyDziadzioSpamer @joookub @MrEid @bzykacz @xoracy @Arratay

Pewnie wyda wam się to oczywistością, ale zaangażowanie publiczne jest silniejsze od prywatnego. Ale dlaczego? Chcemy być konsekwentni i stale dążyć do jakiegoś celu. Mówiąc o tym innym stajemy się bardziej ukierunkowani na dane działanie. Nawet jeżeli przestajemy coś robić, rzadko kiedy ogłaszamy to innym, za to mamy dużą skłonność do dzielenia się tym, co dopiero zaczynamy lub zamierzamy robić.

Wykorzystajmy eksperyment przeprowadzony M. Deutscha i H. Gerarda. Podzielono studentów na trzy grupy. Każda z nich miała oszacować długość pokazanej im linii. Pierwsza zapisywała swoje rozwiązanie na kartce jednocześnie podpisując się pod nią swoim imieniem i nazwiskiem. Druga zapisała wynik na znikopisie z informacją, że nie będą musieli pokazywać swojej oceny. Trzecia nie zapisywała wyniku nigdzie, a jedynie miała zapamiętać swoją odpowiedź. Po tym badacze zasugerowali, że ich odpowiedź jest błędna. Trzecia grupa ochoczo zmieniała swoją odpowiedź, druga mniej chętnie ale w większości również, natomiast pierwsza często sprzeciwiała się zmianie swojego wyniku.

Teraz już możemy łatwo zauważyć, że zaangażowanie publiczne jest zdecydowanie najsilniejsze. Tę zasadę wykorzystują wszelkie ośrodki próbujące zmienić nasze postępowanie. Tacy Anonimowi Alkoholicy, to nie jest przypadek, że spotykają się oni w dużych grupach, tu właśnie wykorzystuje się zaangażowanie publiczne. A konkursy w sieci? Działają tak samo. Udostępnienie naszego wpisu angażuje nas w podjęciu dalszych kroków tylko dlatego, że inni zobaczyli nasz post. Podobnie powinniśmy postępować przy rzucaniu nałogów, odchudzaniu itp., aby zwiększyć nasze szanse na sukces i wytrwanie w postanowieniu.

Tekst powstał w oparciu o książkę- Robert B. Cialdini "Wywieranie wpływu na ludzi. Teoria i praktyka"
źródło: comment_7QS3NEYD0GiHGvwjCwNu5pnmwBsZXM5n.jpg