Wpis z mikrobloga

@mkd0: A co myślicie o nauce #embedded od zera? Jestem sobie szeregowym programistą, programuję sto pięćdziesiątego trzeciego w tym kraju erpa, i mam takie marzenie żeby nauczyć się dobrze C/C++ i docelowo programować statki kosmiczne lub cokolwiek z tym tematem związanego. Zbyt fantastyczny cel? Bynajmniej, branża kosmiczna coraz bardziej się komercjalizuje, powstaje wiele firm, także w Polsce ( #polskawkosmosie I WANT TO BELIEVE). Zastanawia mnie tylko, czy tam programiści w ogóle są potrzebni, czy kod piszą, no nie wiem, fizycy od mechaniki lotu, radiotechnicy, spece od komunikacji, mechatronicy itd...

Ech, marzenia.

#kosmos #programowanie
  • 9
@nihil_novi: Czytałem już ten tekst, jak też wiele innych, ale to dotyczy starej szkoły za oceanem, a poza tym nie odpowiada na moje główne wątpliwości: czy w takich dziedzinach i w embedded w ogóle ludzie zajmują się czystym lub prawie czystym programowaniem, czy raczej specjaliści z danych dziedzin tworzą kod na "własne" potrzeby.
No i nęci mnie ta bliskość sprzętu, intymne spotkania jednostkami wykonawczymi procesora, dyrygowanie stanami na wyprowadzeniach, wychodzenie na przeciw przerwań... Ach, wchodzę w to!
@mkd0: 1. To nie wiem co to jest C/C++ wiem co to jest C i C++. Jak nie znasz roznicy to nigdzie nie dostaniesz sie nawet na staz. Za pisanie C/C++ u mnie jest #czarnolisto
2. Branza kosmiczna w Polsce na razie "startuje", zalezy gdzie jestes ale w Warszawie jest juz kilka firm ktore robia projekty miedzy innymi na satelity.
3. Zarobki, przynajmniej rok temu byly bardzo bardzo denne.
@Trytka: Zluzuj. Nie jestem ekspertem, więc używam może mało wyrafinowanych określeń, ale nie sądzę żeby używając skrótu myślowego obecnego w połowie ogłoszeń o pracę w tej branży przekreślić swoje szanse.