Wpis z mikrobloga

@Sniper10200: W miastach kilkukrotnie mniejszych jeżdżą tramwaje :) Dla mieszkańców opłaci się na pewno - mniej hałasu, mniej spalin, szybki transport miejski, niektórzy może całkiem zrezygnują z samochodu i w ten sposób więcej pieniędzy zostanie w budżecie domowym.

@JewishFriend: Wręcz przeciwnie - budowa torów w porównaniu do poszerzania dróg o kolejny pas jest tańsza. Koszt utrzymania również jest o wiele mniejszy.

@Hipokryta: W Olsztynie niestety tramwaj był tylko dodatkiem
  • Odpowiedz
@bardzospokojnyczlowiek: No niestety szkodliwe i fatalnie zaprojektowane inwestycje zostały wykonane, ale to nie znaczy, że trzeba się z tym godzić i że zawsze tak będzie. Tramwaju się nie buduje tak raz - dwa to lata przygotowań, więc zanim dojdzie do realizacji to Grunwaldzka zdąży się rozsypać :) Z resztą ona nadawała się do przebudowy pierwszego dnia po oddaniu do ruchu (pod względem infrastruktury pieszej i rowerowej)...
  • Odpowiedz
@lewactwo: Ja bym ładował w lepsze drogi rowerowe, mamy na tyle małe miasto, że tramwaje byłyby raczej tylko dla ozdoby bo autobusy wszędzie wjadą (a i mamy coraz nowsze i lepsze + buspasy). A tak to rowerem z jednego końca miasta na drugie jest ile? 30 minut?
  • Odpowiedz
@lewactwo: to może najpierw wyjedź do innego miasta i zobacz co to znaczy korek i wolna jazda w mieście. Akurat Kielce nie są złe, tylko część kierowców z powiatu jeździ jakby pierwszy dzień za kółkiem była
  • Odpowiedz
@ScaRRyMaN:

to może najpierw wyjedź do innego miasta i zobacz co to znaczy korek i wolna jazda w mieście.

Ale co ty mi piszesz w ogóle? Przecież zawsze jak ktoś marudzi, że w Kielcach są korki to go zapraszam do Warszawy albo Krakowa.

część kierowców z powiatu jeździ jakby pierwszy dzień za kółkiem była

Przeczytaj sobie moje wpisy, to zobaczysz, że dokładnie to samo piszę.
  • Odpowiedz
@lewactwo: jakby zrobili tramwaje kiedy pierwszy raz o nich zaczęli myśleć czyli jeszcze przed wojną ( ͡° ͜ʖ ͡°) to byłoby spoko, ale teraz? Przecież będzie trzeba pół miasta burzyć, a przed chwilą wąsacz wydał pierdyliardy na nowe przystanki i zatoczki autobusowe. No przede wszystkim wąsacz stawia ostatnie pieniądze na transport lotniczy ( ͡º ͜ʖ͡º)
  • Odpowiedz
W miastach kilkukrotnie mniejszych jeżdżą tramwaje :) Dla mieszkańców opłaci się na pewno - mniej hałasu, mniej spalin, szybki transport miejski, niektórzy może całkiem zrezygnują z samochodu i w ten sposób więcej pieniędzy zostanie w budżecie domowym.


@lewactwo: Czy dla mieszkańców opłaci się to na pewno? Grubo bym się zastanawiał. Nie będę się rozpisywał już o przystosowaniu ulic do ruchu tramwajowego. Coraz więcej głównych ulic w Kielcach ma nowiutki asfalt, naruszanie
  • Odpowiedz
@kingszajs: Przy dobrze utrzymanej infrastrukturze i stanie pojazdów zatrzymania tramwajów to rzadkość. Nie patrz na system tramwajowy przez pryzmat Krakowa, Warszawy, Łodzi czy Wrocławia gdzie szyny się rozlatują a tabor zdycha. Tramwaj też może zmieniać trasę - wystarczy co kilkaset metrów wykonać przejazdówki na sąsiedni tor i wtedy można utrzymać ruch na jednotorze na czas awarii.

Trolejbusy i autobusy posiadają wiele wad w stosunku do tramwajów:
- stoją w korkach (buspasy
lewactwo - @kingszajs: Przy dobrze utrzymanej infrastrukturze i stanie pojazdów zatrz...

źródło: comment_04vMSBsBJwhniyxyE4KYEPgyFy5rBdzB.jpg

Pobierz
  • Odpowiedz