Wpis z mikrobloga

#lte #internet #orange #huawei

Mirki mam problem. Podpisałem u swojego operatora umowę na internet mobilny LTE. Operator korzysta z zasięgu sieci Orange, taką też dostałem kartę SIM. Do połączenia kupiłem modem z funkcją routera Huawei E5573s. I tu pojawia się problem. Router, pomimo tego, że widzi kartę sim (musiałem wpisać poprawny pin) to nie widzi sieci (wyświetla komunikat "Brak usługi"). Mam również kartę Aero2, która na tym samym urządzeniu działa poprawnie.

W czym może tkwić problem? Cholera zależy mi na tym LTE bo zabójcza prędkość Aero2 już nie raz wyprowadzała mnie z równowagi..
  • 12
  • Odpowiedz
  • 1
@m-d-s A może ten net działa tylko na określonej technologii i nie ma zasięgu u ciebie np. Aero2 chodzi tylko w hspa i hspa+ 900 mhz
  • Odpowiedz
@bobbb: Jutro jestem umówiony na sprawdzenie tego problemu z działem technicznym operatora i zadam im to pytanie. Z tego co sprawdziłem na stronie orange to akurat miejscowość, w której mieszkam "pokryta" jest zasięgiem LTE. A nawet jeżeli nie łapało by LTE to być może mógłbym korzystać z wolniejszego internetu ale tutaj nie łączy mi zupełnie z niczym ( ͡° ʖ̯ ͡°)
  • Odpowiedz
  • 1
@m-d-s Na tych mapkach jest tylko przybliżony zasięg. Prawdziwy zasięg można sprawdzić telefonem lub modemem poprzez wyszukanie dostępnych sieci. Ten net to toya?
  • Odpowiedz
@bobbb: Dziękuję za link, niestety pomimo odpowiedniego skonfigurowania problem się nie rozwiązał. Co ciekawe, gdy w ustawieniach modemu próbuję ręcznie wybrać sieć ze wszystkich dostępnych to na liście pokazuje mi m.in: Orange 4G (ale też 3G, 2G). Niestety przy próbie rejestracji w tej sieci wyskakuje komunikat o bogatej treści "błąd".

Czy możliwe jest to, że operator pomimo dostarczenia mi karty SIM tak naprawdę nie "uruchomił" jej po swojej stronie tzn. Orange
  • Odpowiedz