Wpis z mikrobloga

W dniu wczorajszym postanowiłem pobawić się w robotykę
Rasa Grzyby
kolektywizm na 1 materializm na 2
Rządy - Science Directorate
Traity rasy
Intelligent (intelignetni)
Natural Engineers (urodzenie inżynierowie)
Sedentary (osiadli)

Takie rozstawienie dało ładny bonus do badań inżynieryjnych więc całkiem sprawnie szło wklepywanie odpowiednich badań. Dodatkowo rodzaj rządów znacznie zwiększył prawdopodobieństwo wypadnięcia pożądanych technologii.
badania kolejno:
Powered Exoskeletons -największa szansa że wypadnie jeśli nasz naukowiec inżynier ma skilla industry

Robotic Workers - największa szansa że wypadnie jeśli nasz naukowiec inżynier ma skilla industry. Po opracowaniu zacząłem spamować na posiadanych planetach robotami. Stawiałem ich na polach gdzie jest wydobycie minerałów i żarcia. Energia i badania główną rasą grzybów.

Droids - największa szansa że wypadnie jeśli nasz naukowiec inżynier ma skilla industry

Galactic Administration - największa szansa że wypadnie jeśli nasz naukowiec socjolog ma skilla statecraft. Zaraz po wynalezieniu ulepszyłem formę rządów na 2 lvl (+2 opcje badań)

Sentient AI - do wynalezienia potrzebne wcześniejsze bonusy do badań (Self-Aware Logic itp). Najlepiej mieć na naukowcu skill computing

Ostatnie dwa badania to Synthetics i Synthetic Personality Matrix. Po ich wynalezieniu wszystkie moje roboty zamieniły się w syntetyki z bonusem + 20% do energii minerałów i bandań. Od tego momentu zacząłem czystki na planetach mojej początkowej rasy i zacząłem zastępować wszystkich syntetykami. Każdy syntetyk zużywa jeden energii i jego postawienie kosztuje jej 150 i 50 kryształów ale nie potrzebuje żywności. Przez całą grę byłem na 3 planetach (początkowa 16 i dodatkowe 21 i 20) Po oczyszczeniu planet z rasy organicznej zacząłem kolejno zajmować wszystkie światy w moim imperium o wielkości 20+ syntetykami. Okazuje się że zastąpienie wszystkich pól z żywnością elektrowniami daje znaczną nadwyżkę energii nawet biorąc pod uwagę konsumowanie jej przez syntetyki:
Biofarmy zużywają energię same z siebie więc na starcie ten jeden punkt jest rekompensowany.
Elektrowania nawet podstawowa daje 3 energii
Syntetyki dają +20% do produkowanej energii
Energia jest liczona zbiorczo ze wszystkich planet natomiast żywność jest podliczana lokalnie dla planety więc możemy operować specjalizacją planet.
Węzły energetyczne dają znaczny bonus do produkcji energi którego farmy nie posiadają (a przynajmniej nie ogólnie dostępnego)

Podsumowując udało mi się stworzyć nadrasę i pozbyć biologicznego balastu :)
Bonusy do produkcji i badań są przeogromne i dają przeogromną przewagę. Jedyna słaba strona całego planu to kiszenie się na 3 planetach przez dosyć długi czas do momentu opracowania syntetyków.

Dziś sprawdzę jak będą sobie radzić z eksterminacją pozostałych biologicznych ras galaktyki :)

#stellaris
  • 7
@FlyingDutchman: Jak do tej pory brak. To jedyna rasa która pozostała na moich planetach a bonusy do badań która ustawiłem pierwotnie pozwalają zwiększać zadowolenie do poziomu w którym nie strzelają im do głowy durne pomysły. Dodatkowo można by się zabezpieczyć na starcie zamieniajac w traitach intelignecje na konformizm który zmieniejszy szanse na przyjęcie durnych etyk.
@greq:
@krasnoludkolo

w takiej formie jak teraz są zbyt op :) Co do moda on chyba tylko odblokowuje rasę robotów na takiej samej zasadzie jak obecny wizualny wybór. Te na którymi pracowałem mają swoje unikatowe traity (np 100% tolerancji dla dowolnego środowiska)