Wpis z mikrobloga

Mirki,
zainstalowałem sobie serwer apache na nowym ubuntu i za cholere nie mogę dojść do ładu, dlaczego nie jest osiągalny z zewnątrz. Prawdę mówiąc jestem dość zielony w tym temacie, ale sprawdziłem jak do tej pory kilka rzeczy:
- mam zewnętrzne IP
- firewall jest wyłączony
- port 80 nasł#!$%@?
Dajcie mi proszę jakieś wskazówki, bo siedze już nad tym bite dwie godziny - dowiedziałem się wielu rzeczy, których nawet nie chciałem, ale nadal nie działa :((
#programowanie #internet #serwery #apache
  • 13
@wafel93: Musisz wejść na panel routera (zazwyczaj 192.168.0.1 lub 162.168.1.1 i login oraz hasło admin:admin lub hasło puste o ile nic nie było zmieniane) i sprawdzić w zakładce przekierowania portów czy coś w tym stylu. Jaki masz router? To trochę by pomogło jakby co
@ambitnynick: własnie wklepałem to w google - generalnie to jest trochę problem bo jako tako dostępu do routera nie mam, a domyslne adresy nie działają. Wynajmuję kolesiowi powierzchnię dachową na nadajnik i jedyne co tu mam to kabelek ze ściany :P Z tego co mi mówił, przyznał mi publiczne IP, bo ma jakąś tam pulę w zanadrzu.
@Artrix: jeśli dobrze rozumiem - skoro ip wyświetlane na wszelakiego rodzaju speedtestach jest identyczne z tym w ustawieniach połaczenia, to faktycznie przydzielił mi publiczne, tak?
@wafel93: > jeśli dobrze rozumiem - skoro ip wyświetlane na wszelakiego rodzaju speedtestach jest identyczne z tym w ustawieniach połaczenia, to faktycznie przydzielił mi publiczne, tak?

ip publiczny ma każdy użytkownik internetu. Jeżeli jest takie samo to znaczy, że masz stałe ip.
O czym mirki wcześniej pisali, wydaje mi się, że jak się lączysz ze świata do Twojego serwera pod adres Twojippub:80, to router nie wie do którego komputera