Co chcielibyście mieć na zajęciach z "wstęp do robotyki wraz z Lego Mindstorms"? Dostałem zadanie prowadzenia warsztatów, będzie to jakieś 15h zajęć. Jak zaciekawić licealistów tym? Może zrobić ogólny wstęp do programowania, czyli pętle i warunki?
@miud: pokaż im robota który kręci blanty, zaciekawienie murowane. jestem w 1 technikum, co prawda wstęp do robotyki miałem w 3 klasie gimnazjum i wtedy zaciekawiło mnie opowiadanie o możliwościach płynących z tego, w dodatku już wcześniej interesowałem się programowaniem więc to było po prostu cudo. Na początku pokaż im jakiegoś gotowego robota, potem może jakiś wstęp do programowania, a potem niech sami spróbują coś zrobić, lepiej niech się nie uczą
@PrawyKuba: @wielka_glowwa: @adrianos007: to są jakieś osoby z konkursu, więc nie losowe licbusy. Będą mieli do zrobienia line followera, ale trochę teorii też fajnie by było ich nauczyć
@miud: Ja mialem takie zajęcia wiec np fajne bylo ze byly grupy i kazda jakiś program pisala przy pomocy nauczyciela potem testowaliśmy i ogólnie alegorytmike też fajnie pokazał tylko ja mialem chyba 30 godzin
@miud: teoria spoko, tylko tego czasu to trochę mało, imo fajnie by było jakbyś uczył ich tej teorii równocześnie z pisaniem razem z nimi programu, jeśli będziecie musieli napisać jakiś warunek to wtedy im o nim opowiadasz i na jakiej zasadzie to działa
@miud: Sortowanie piłek ze względu na kolor. Będzie mechanika, warunki i sensory :) Można nauczyć się dużo więcej niż w przypadku powtarzanego do bólu line followera. Jeśli chcesz ich zainteresować robotyką, pokaż im na wstępie parę statystyk związanych z nią związanych i filmy z najszybszymi/największymi robotami przemysłowymi (Big Doga już widzieli, a robota przenoszącego auto niekoniecznie). Możesz opowiedzieć o tym w jak wielu różnych środowiskach pracują roboty. To rozbudza wyobraźnie :)
@miud: Mnie za czasów studenckich zawsze rajcowało robienie czegoś, co się rusza, także klasyczny linefollower zawsze chętnie. Do tego fajnie by było pojeździć po okolicy nie rozwalając się o ściany (jakieś czujniki zbliżeniowe na podczerwień itp.), ciekawe też jest mapowanie pomieszczenia przesyłając przebytą trasę np. przez bluetooth. Proste sterowanie przez własną aplikację na telefon na podstawie sygnału z kamerki też byłoby interesujące, w licbazie chyba nie ma po co jeszcze zagłębiać
@miud: Jak linefollower to i PID więc numeryczne całkowanie i pochodne, metoda Zieglera–Nicholsa, PWM, ADC, mostki H, no jakiś mikrokontroler np. STM32 i język C.
@i-marszi: ale to są 18-19 latkowie, bez przesady, w 15h zrobią robota który podąża za linią, ale mówić o tym o czym jest 2/3 czasu na inż to przesada troche :)
Cały wykop #!$%@?... Wyborcy Tuska z wykopu, uśmiechnięci, tolerancyjni fajnopolacy, ryją bekę z zamachu na premiera obcego kraju bo jest prawicowcem xD
Co chcielibyście mieć na zajęciach z "wstęp do robotyki wraz z Lego Mindstorms"?
Dostałem zadanie prowadzenia warsztatów, będzie to jakieś 15h zajęć.
Jak zaciekawić licealistów tym? Może zrobić ogólny wstęp do programowania, czyli pętle i warunki?
jestem w 1 technikum, co prawda wstęp do robotyki miałem w 3 klasie gimnazjum i wtedy zaciekawiło mnie opowiadanie o możliwościach płynących z tego, w dodatku już wcześniej interesowałem się programowaniem więc to było po prostu cudo. Na początku pokaż im jakiegoś gotowego robota, potem może jakiś wstęp do programowania, a potem niech sami spróbują coś zrobić, lepiej niech się nie uczą
to są jakieś osoby z konkursu, więc nie losowe licbusy. Będą mieli do zrobienia line followera, ale trochę teorii też fajnie by było ich nauczyć
Jeśli chcesz ich zainteresować robotyką, pokaż im na wstępie parę statystyk związanych z nią związanych i filmy z najszybszymi/największymi robotami przemysłowymi (Big Doga już widzieli, a robota przenoszącego auto niekoniecznie). Możesz opowiedzieć o tym w jak wielu różnych środowiskach pracują roboty. To rozbudza wyobraźnie :)
Komentarz usunięty przez autora