Aktywne Wpisy

Akuzativ94 +1004
TheOneAndOnly +12
Ktoś mi wytłumaczy dlaczego kobiety z 2024 ciągle nie odzywają się pierwsze w początkowych fazach znajomości? XD
Różowa 30lv, byliśmy już na trzech randkach na których oboje dobrze się bawimy, mamy też kontakt fizyczny, ale ona nigdy nie napisze pierwsza ani nic nie zaproponuje. Jak ja napisze to ona odpisze, ale nigdy sama z siebie. Jest też chętna na kolejne randki.
Czy to te słynne udawanie niedostępnej? XD
#zwiazki #
Różowa 30lv, byliśmy już na trzech randkach na których oboje dobrze się bawimy, mamy też kontakt fizyczny, ale ona nigdy nie napisze pierwsza ani nic nie zaproponuje. Jak ja napisze to ona odpisze, ale nigdy sama z siebie. Jest też chętna na kolejne randki.
Czy to te słynne udawanie niedostępnej? XD
#zwiazki #





https://pl.wikipedia.org/wiki/Architektura_harwardzka
Na początku programista wypełnia pamięć odpowiednimi liczbami (niektóre to dane, inne to zakodowane instrukcje) i ustawia rejestr "wskaźnik" na pierwszą instrukcję programu. Komputer po prostu zakłada, że ta komórka pamięci, na którą wskazuje wskaźnik - to musi być instrukcja, więc ją wykonuje i zwykle przesuwa wskaźnik do przodu na następną komórkę pamięci (chyba, że to była instrukcja skoku - to wtedy skacze gdzie trzeba). I znowu ją wykonuje i tak w kółko, aż program się skończy.
Czyli to od piszącego program zależy, czy komputer nie pójdzie w krzaki, i nie skoczy do jakichś danych i nie spróbuje ich
@ntskj: Przeklikałam trochę po Wiki ale dalej mi to niewiele wyjaśnia. Rozumiem, że w tej chwili programy pisane są za pomocą kompilatorów, ale skoro one kompilują do pierwotnej postaci, to skąd komputer rozumie tą pierwotną postać? Jak przeniesiono metodę z dziurkowanych płytek na całkowitą tekstową abstrakcję?
1f 2a 0b 75 10
jest coś w
https://pl.wikipedia.org/wiki/Lista_rozkaz%C3%B3w_procesora
Jeśli Cię to interesuje, to polecam elektronikę cyfrową, to jest wbrew pozorom bardzo proste, dużo prostsze, niż normalna elektronika analogowa, bo masz klocki lego i nie trzeba się przejmować napięciami i natężeniami itd - tylko układasz klocki. W kilka
To teraz pomyśl że taki bardzo prosty procesor ma tych bramek kilka i kilka zakodowanych instrukcji (czyli jak wykorzystywać bramki).
Teraz procesor wykonuje program. W programie ma napisane z numer instrukcji z której ma skorzystać, następnie ewentualnie adres danych z pamięci, które ma wziąć do wykonania instrukcji. I tak linijka po linijce.
Oczywiście to jest bardzo uproszczone.
ALU te potrafi wykonywać operacje: add, not, or, and.
B0,B1,A0,A1 to dane programu
F0,F1 to instrukcja
źródło: comment_aCX3fHIaWuBv5ODupjkIlQ3UtiQYm91p.jpg
PobierzKomentarz usunięty przez autora
Więc w takiej architekturze von Neumanna trzymamy to wszystko razem: w przeglądarce raczej niedaleko od miejsca w którym jest zapisany sposób postępowania po kliknięciu w link są wszystkie avatary i zdjęcia z wykopu - także od czasów kart perforowanych zbyt dużo się nie zmieniło
Więc jeżeli pytasz czy komputer dysponuje inteligencją do rozróżniania to nie dysponuje absolutnie niczym takim - dla niego wszystko jest
Uwaga poniżej stosuję łopatologię:
Na najniższym poziomie procesor składa się z bramek logicznych. Możesz to sobie wyobrazić koncepcyjnie jako zębatki / albo przekładnie, które w zależności od ustawienia wykonują dane zadanie. Na przykład bramka "or" na wyjściu produkuje prąd "1", jeśli na którymś jej wejściu też jest prąd "1", bramka "and" na wyjściu będzie miała "1", jeśli wszystkie jej wejścia mają "1".
I tak korzystając z tych prostych bramek możesz ułożyć bardziej skomplikowane mechanizmy takie
I generalnie dziękuję wszystkim za pomoc :)